کمپانی DroneSeed از درون ها برای احیای جنگل های سوخته استفاده می کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – کمپانی DroneSeed از ناوگان درون های خود جهت توزیع هوایی بذردان ها، با هدف آبادسازی و احیای جنگل های سوخته و ویران شده در ایالات متحده استفاده می کند.

کمپانی DroneSeed در شهر سیاتل ایالات متحده، از درون های خود  به شیوه ای موثر، سریع و خلاقانه برای آبادسازی جنگل های ویران شده بر اثر آتش سوزی استفاده می کند. این کمپانی، ناوگانی از درون ها را برای کشت مجدد صدها درخت در نواحی جنگلی ویران شده به کار می گیرد. عملیات آبادسازی شامل توزیع بذردان در مناطقی می شود که احتمال احیای آن ها بیشتر است.

فرایند بازسازی جنگل ها، معمولا چندین سال به طول می انجامد و مستلزم فعالیت صدها نفر است تا به طور دستی، عملیات کشت را انجام دهند.

با این حال در پروژه جدید کمپانی درون سید، درون هایی با اندازه بیش از 8 فوت در مسیرهای از پیش تعیین شده، به پرواز در می آیند و روزی 50 هکتار را مورد پوشش خود قرار می دهند. هر یک از درون ها حدودا 26 کیلوگرم بذردان را حمل و توزیع می کنند. طبق گفته های گرنت کناری، معاون اجرایی شرکت DroneSeed، این رویکرد تقریبا شش برابر سریع تر از عملیات روزانه کشت درخت در یک منطقه دو هکتاری است. این روش همچنین کمپانی را قادر ساخته تا زنجیره تامین مربوط به کشت بذرهای جدید در زمین را از سه سال، به سه ماه کاهش دهد.

کمپانی درون سید موفق به اخذ جواز از سوی مراجع نظارتی ایالات متحده شده تا از ناوگان درون های خود برای کشت مجدد درختان سوخته استفاده کند. این کمپانی هم اکنون مشغول بازیابی جنگل های ویران شده کالیفرنیا و اورگان بوده و در حال بررسی سایر نواحی سوخته ای است که بتواند فناوری خود را با بیشترین اثربخشی در آن ها به کار گیرد.

ناگفته نماند که کشت هوایی، رویکرد چندان جدیدی به شمار نمی آید. هواپیماها و هلیکوپترها بارها برای توزیع بذرها مورد استفاده قرار گرفته اند. این روش، ارزان تر و آسان تر از کشت دستی است، ولی شاید اثربخشی و نرخ موفقیت کمتری نسبت به روش سنتی داشته باشد. انتخاب گونه های مناسب از بذرها و دانه ها، و همچنین یافتن مکان مساعد برای انداختن و توزیع آن ها، مهم ترین عامل برای بهبود نرخ موفقیت محسوب می شود.

کمپانی DroneSeed از بذردان های انحصاری و مخصوص خود برای افزایش موفقیت استفاده می کند. کیسه های طراحی شده خاص این شرکت، شامل ترکیبی از کودها، مواد مغذی و بازدارنده های آفات می شود که به ریشه دهی موثر بذرها، بدون کشاتن واقعی آن ها در زیر خاک، کمک می کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر