مرورگر گیمینگ اپرا GX میزبان نورپردازشی سفارشی ریزر کروما شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سال گذشته، اپرا مرورگری گیمینگ با نام اپرا جی ایکس (Opera GX) منتشر کرد. اپرا GX قابلیت‌های متنوعی دارد که یکی از جالب‌ترین آن‌ها، پشتیبانی از نورپردازی ریزر کروما (Razer Chroma) است. اپرا GX به‌طورمحدود از ریزر کروما استفاده می‌کرد و دستگاه‌های کروما صرفا می‌توانستند رنگ نورپردازی خود را با رنگ‌های های‌لایت منتخب شما در مرورگر اپرا GX سازگار کنند. بااین‌حال، شرکت‌های مسئول به‌تازگی استفاده از اپرا GX در دستگاه‌های کروما را جالب‌تر کرده‌اند.

براساس اطلاعیه‌ی جدید، مرورگر اپرا GX از‌این‌پس می‌تواند جلوه‌های نورپردازی پویا را فعال کند. این یعنی دستگاه‌های کروما هنگام انجام کارهایی نظیر بازکردن تب‌های جدید و اتمام دانلود فایل و فعال‌کردن ابزار محدودکننده‌ی میزان استفاده از رم و پردازنده‌ی مرکزی و شبکه در اپرا GX، انیمیشن‌های سفارشی جدید برای نورپردازی خواهند داشت.

در ادامه بخوانید:

درصورت تمایل، یکی از تم‌های انیمیشن‌دار پیش‌فرض با طرح‌های رنگی متفاوت را می‌توانید انتخاب کنید؛ بااین‌حال، امکان شخصی‌سازی هریک از جلوه‌ها نیز وجود دارد. صفحه‌کلیدهای کروما نیز خواهند توانست تصاویر متحرک (گیف) را هنگام دریافت اعلان از دیسکورد، تلگرام، توئیچ، فیسبوک مسنجر، توییتر، واتساپ و اینستاگرام نمایش دهند. به‌بیانِ‌بهتر، این صفحه‌کلیدها قابلیت تقلید‌کردن از روی رنگ موجود در انیمیشن‌ها را دارند. 

ازآنجاکه نورپردازی مداوم ممکن است باعث حواس‌پرتی کاربر شود، اپرا و ریزر تضمین می‌دهند جلوه‌های نورپردازی فقط در شرایطی ظاهر می‌شوند که اتفاق مهمی در مرورگر رخ دهد. وقتی در حالت تمام‌صفحه باشید، نسخه‌ی کم‌نورتر جلوه‌ها را خواهید دید؛ بدین‌ترتیب، خواهید توانست بدون اذیت‌شدن از نورِ زیاد ناشی از جلوه‌های بصری، در تاریکی به تجربه‌ی بازی یا تماشای فیلم ادامه دهید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر