حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اسنپ دراگون 888: جدیدترین و قوی‌ترین پردازنده اسنپ دراگون برای گوشی‌های هوشمند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
کمپانی کوالکام طبق روال همیشگی به‌تازگی از جدیدترین پردازنده خود برای همراه‌های هوشمند پرچم‌دار سال 2021 رونمایی کرده است.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از  engadget، کمپانی کوالکام در طی چند سال گذشته هر دسامبر از پردازنده‌های نسل جدید خود رونمایی می‌کند که این پردازنده‌ها روی بیشتر همراه‌های هوشمند پرچم‌دار نیمه اول سال آینده میلادی به کار می‌روند. اگرچه شرایط سال 2020 نسبت به سال‌های گذشته بسیار متفاوت بود اما این مسائل باعث نشد که کوالکام از رونمایی پردازنده پرچم‌دار خود دست بکشد.
 
این کمپانی نام‌آشنا به‌تازگی از جدیدترین تراشه موبایل رده‌بالای خود به نام اسنپ دراگون 888 رونمایی کرد و اولین همراه هوشمندی که از این پرچم‌دار بهره‌مند خواهد شد شیائومی می 11 خواهد بود. سایر کمپانی‌ها نظیر ال‌جی، وان پلاس، موتورولا، ایسوس، لنوو و اوپو نیز پشتیبانی خود از این پرچم‌دار را ابراز کرده‌اند.
 

گرچه این پردازنده نسل جدید اسنپ دراگون 865 به‌حساب می‌آید اما کوالکام با این نام‌گذاری تصمیم داشته تا از توالی شماره‌ها خارج شود و عدد فرخنده 888 در فرهنگ کشور چین را برای این پردازنده انتخاب کند. اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی در رابطه با عملکرد اسنپ دراگون 888 به دست نیامده است اما به نظر می‌رسد که این تراشه از نسل سوم مودم 5G X60 و نسل ششم موتور هوش مصنوعی بهره برده باشد.
 
علاوه بر این کوالکام اعلان کرده است که اسنپ دراگون 888 از نسل سوم پلتفرم Elite Gaming برخوردار شده است که ارتقای اصلی این تراشه نسبت به عملکرد پردازنده گرافیکی آدرنو کوالکام محسوب می‌شود. این تراشه ساز همچنین مدعی شده است که این  پردازنده جدید تلفن‌های هوشمند را به دوربین‌های باکیفیت حرفه‌ای تبدیل می‌کند.
 
همراه‌های هوشمند مجهز به اسنپ دراگون 888 می‌توانند هر ثانیه تصاویری با 2.7 گیگا پیکسل به برساند که این امر می‌تواند به ایجاد 120 عکس 12 مگاپیکسلی در هر ثانیه ترجمه شود. این میزان 35 درصد سریع‌تر از آخرین پردازنده اسنپ دراگون موجود در بازار است. بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر