حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

آموزش : چگونه از دسته پلی‌استیشن 4 روی کامپیوتر استفاده کنیم؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

آموزش نحوه استفاده از دسته پلی‌استیشن 4 روی کامپیوترهای شخصی در ادامه برای علاقه‌مندان به انجام بازی‌های کامپیوتری روی پی سی آورده شده است.

 

به گزارش تک تایمز و به نقل از  techradar، دانستن نحوه اتصال دسته پلی‌استیشن 4 به کامپیوتر مهارتی است که برای گیمرهای کامپیوتر یا کسانی که به هر دو پلتفرم علاقه‌مند هستند بسیار مفید خواهد بود. همچنین یادگیری انجام این کار هم بسیار آسان است چون دسته دوال شاک 4 و سایر دسته‌هایی که برای پلی‌استیشن عرضه شده‌اند با بیشتر کامپیوترها سازگار هستند. بنابراین دانستن نحوه انجام این کار درصورتی‌که حتی تمایلی به استفاده از بازی‌های پلی‌استیشن روی کامپیوتر ندارید نیز می‌تواند مفید باشد.

 

نحوه اتصال دسته پلی‌استیشن 4 به کامپیوتر

1. دانلود DS4Windows


شما به‌منظور اتصال دوال شاک 4 به کامپیوتر نیازمند نرم‌افزاری به نام DS4Windows هستید. این نرم‌افزار درواقع با حقه‌ای خاص به کامپیوتر شما می‌فهماند که دسته پلی‌استیشن 4 که به آن وصل کرده‌اید درواقع یک دسته اکس باکس 360 است که برای ویندوز پشتیبانی می‌شود. شما می‌توانید ساخت آخر این نرم‌افزار را از وب‌سایت گیت هاب دانلود کنید.

 

2. نصب DS4Windows

فایل زیپ دانلود شده را در کامپیوتر به مسیر دلخواهتان ببرید، روی آن کلیک راست کرده و گزینه Extract All را انتخاب کنید. در این مرحله پنجره‌ای برایتان نمایش داده می‌شود که از شما می‌خواهد مسیر Extract  کردن فایل‌ها را انتخاب کنید. پس از انجام این مرحله فولدری برای شما باز می‌شود که دو فایل در آن قرار دارد. روی دومین فایل به نام DS4Windows.exe کلیک کنید تا فرایند نصب این نرم‌افزار روی کامپیوترتان آغاز شود.

 

3. تنظیم DS4Windows

زمانی که برای اولین بار این برنامه را اجرا می‌کنید از شما می‌پرسد که آیا تمایل دارید تمامی تنظیماتی که اعمال می‌کنید را روی این نرم‌افزار ذخیره کنید. در این صورت به شما پیشنهاد می‌شود که از تنظیمات پیش‌فرض Appdata استفاده کنید.

در این مرحله پنجره جدیدی برایتان نمایش داده می‌شود. روی گزینه Install the DS4 Driver کلیک کنید تا بتوانید از دوال شاک 4 خود روی ویندوز 8، ویندوز 8.1 و ویندوز 10 استفاده کنید. اگر شما از ویندوز 7 یا سایر نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنید می‌بایست گزینه Install 360 Driver را نیز انتخاب کنید.

 

چگونه از دسته پلی‌استیشن 4 روی کامپیوتر استفاده کنیم؟


 




4. اتصال دسته پلی‌استیشن 4 به کامپیوتر از طریق یواس‌بی

شما می‌توانید از دو روش یواس‌بی یا بلوتوث دسته پلی‌استیشن 4 خود را به کامپیوتر وصل کنید. شما می‌توانید با استفاده از یک کابل میکرو یواس‌بی ساده که امروزه به همراه بسیاری از همراه‌های هوشمند جهان عرضه می‌شود، دسته بازی‌تان را به کامپیوتر وصل کرده و اجازه بدهید که آن را بشناسد. پس از تکمیل این فرایند می‌توانید به‌راحتی به بازی کردن بپردازید.

 

5. اتصال دسته پلی‌استیشن 4 به کامپیوتر از طریق بلوتوث

به‌منظور انجام این کار در ابتدا مطمئن شوید که کامپیوتر شما به بلوتوث مجهز است. در این صورت دکمه مرکزی پلی‌استیشن و دکمه به اشتراک‌گذاری روی دسته بازی را به مدت سه ثانیه فشار دهید و منتظر شوید تا نوار نور بالای دسته روشن شود. سپس بلوتوث کامپیوترتان را روشن کرده و سپس گزینه Wireless Controller را انتخاب کنید.

در این مرحله ممکن است از شما خواسته شود که مکد چهاررقمی ویژه‌ای را به‌منظور جفت شدن دو دستگاه وارد کنید و پس از انجام این کار می‌توانید از دسته پلی‌استیشن 4 روی کامپیوتر استفاده کنید.

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر