اوپو به فکر ساخت گوشی هوشمند با دوربین قابل تعویض است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت‌های سازنده موبایل در طول سال‌های گذشته سعی کرده‌اند حسگر اثر انگشت یا حتی دوربین سلفی را زیر صفحه‌نمایش قرار دهند. حتی گوشی‌هایی ساخته شده است که دوربین سلفی آن‌ها به‌صورت پاپ-آپ طراحی شده یا دوربین اصلی آن‌ها چرخان است. حالا اوپو تصمیم دارد روی ایده دیگری کار کند؛ ساخت گوشی هوشمندی که می‌توان دوربین آن را تعویض کرد.

مقاله‌ی مرتبط:

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، اوپو پتنتی ثبت کرده است و در آن به ساخت ماژول دوربینی اشاره می‌شود که می‌توان آن را از گوشی جدا کرد. این ویژگی باعث می‌شود بتوانید در زمان گرفتن عکس سلفی ماژول دوربین را جدا کنید و آن را جلوی خود بگیرید. حتی می‌توانید با جداکردن ماژول دوربین، آن را در محیط‌ خاص یا زاویه‌های عجیب قرار دهید که در حالت معمولی امکان‌پذیر نیست.

در این پتنت نشان داده شده است که دوربین به‌وسیله USB-C ،NFC، وای-فای یا بلوتوث به گوشی متصل می‌شود. انرژی مورد نیاز ماژول دوربین به‌وسیله یک باتری لیتیوم-یون تأمین می‌شود. قابل تعویض بودن ماژول دوربین باعث می‌شود در آینده بتوانید بدون اینکه گوشی را عوض کنید، دوربین بهتری روی آن قرار بدهید.

تا این لحظه اوپو تنها پتنت چنین دوربینی را ثبت کرده و تا ساخت مدل نهایی آن زمان زیادی باقی ‌مانده است. ثبت پتنت باعث نمی‌شود ایده‌ی‌ آن به واقعیت تبدیل شود. اوپو همیشه محصولات عجیب و جالب توجهی معرفی می‌کند و البته مشخص نیست این محصولات کی راهی بازار می‌شوند. این شرکت چند وقت پیش یک گوشی رول‌شدنی معرفی کرد؛ ولی فعلا تصمیم ندارد آن را راهی بازار کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر