حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اخبار جعلی درباره واکسن ویروس کرونا از پلتفرم‌های اینستاگرام و فیسبوک حذف می‌شوند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اخیرا فیسبوک از تغییراتی در سیاست‌هایش علیه انتشار اخبار جعلی درباره‌ی واکسن ویروس کرونا در شبکه‌های اجتماعی خبر داده است. این غول شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد برای کاربرانی که چنین اطلاعاتی را در فیسبوک و اینستاگرام منتشر می‌کنند، سختگیر‌ی‌های بیشتری در نظر می‌گیرد و چنین محتوایی را از هر دو پلتفرم یادشده حذف می‌کند.

تصمیم اخیر فیسبوک اقدام جدی علیه انتشار محتوای نادرست درباره‌ی ویروس کرونا است. سخن‌گوی فیسبوک اعلام کرد قوانین اخیر فیسبوک برای کاربران سراسر جهان اعمال می‌شود و گفت:

با‌توجه‌به اینکه واکسن ویروس کرونا به‌زودی در سراسر دنیا عرضه می‌شود، پست‌های زیادی در اینستاگرام و فیسبوک منتشر می‌شود که ادعا می‌کنند این واکسن‌ها موردتأیید متخصصان سلامت نیستند.

اینستاگرام و فیسبوک

در ادامه بخوانید:

گفته می‌شود برخی از کاربران ادعاهای دروغین درباره‌ی مواد تشکیل‌دهنده و اثربخشی و عوارض جانبی واکسن ویروس کرونا منتشر می‌کنند. سال گذشته، فیسبوک تبلیغات حاوی اطلاعات نادرست درباره‌ی واکسن‌ها را در پلتفرم خود مسدود کرد. فیسبوک به‌دلیل انتشار محتوای غلط زیرنظر سیاست‌گذاران و نهادهای رگولاتوری قرار گرفته است؛ البته این غول شبکه‌های اجتماعی، تنها پلتفرمی نیست که برای پیشگیری از انتشار چنین محتواهایی درباره‌ی ویروس کرونا تلاش می‌کند.

از چند ماه پیش، توییتر برچسب‌گذاری روی توییت‌های حاوی اطلاعات گمراه‌کننده از ویروس کرونا را آغاز کرد و اخیرا نیز برای لایک‌کردن و ری‌توییت چنین محتواهایی نیز به کاربران هشدار می‌دهد. در وضعیت آشفته‌ی پیش‌آمده دراثر همه‌گیری ویروس کرونا، غول‌های فناوری سرمایه‌گذاری‌های هنگفت‌تری برای پیشگیری از انتشار اطلاعات دروغین درباره‌ی این ویروس می‌کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر