حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مایکروسافت دو ابزار تحلیلی جدید برپایه پلتفرم آژور منتشر کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

چند روز پیش، مایکروسافت کنفرانس مطبوعاتی جدیدی با محوریت پلتفرم بزرگ آژور برگزار کرد و در آن، از انتشار ابزاری ویژه خبر داد و سرویس دیگری برای ذخیره و تحلیل و پایش داده‌ها معرفی کرد. امروزه، بازار ابزارهای مبتنی‌بر فضای ابری رشد بسیاری تجربه کرده است و شرکت‌های آمازون و اسنوفلیک (Snowflake) در این زمینه به‌طور جدی فعالیت می‌کنند. به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در تلاش است با ابزارهای جدیدش با دو آمازون و اسنوفلیک در حوزه‌ی ابزارهای مبتنی‌بر فضای ابری رقابت کند. 

ردموندی‌ها ابزار تجزیه‌و‌تحلیل کلان‌داده (Big Data) با نام آژور سیناپس آنالیتیکس (Microsoft Azure Synapse Analytics) دارند که براساس اعلام رسمی، به‌صورت عمومی دردسترس قرار گرفته است. Azure Synapse Analytics سرویسی است که ازطریق آن می‌توان حجم عظیمی از داده‌ها را تجزیه‌و‌تحلیل کرد. طبق اعلام آنان، سرویس جدیدی با عنوان آژور پرویو (Azure Purview) به‌صورت آزمایشی دردسترس برخی افراد خاص قرار گرفته است. مایکروسافت می‌گوید Azure Purview می‌کوشد به شرکت‌ها برای روی‌کار‌آوردن جدیدترین پیش‌نیازهای امنیتی‌محور کمک کند.

بانک هلندی ABN AMRO Bank مشغول استفاده از سرویس Azure Synapse Analytics است تا بفهمد کدام سرویس‌های مالی برای هر دسته از مشتریان مناسب هستند. همچنین، شرکت Wolters Kluwer که به شرکت‌های دیگر برای توسعه‌ی نرم‌افزارهای پزشکی کمک می‌کند، سیستم هوش مصنوعی جدیدی ساخته است که می‌تواند به‌درستی پیش‌بینی کند کدام‌یک از بیماران ممکن است در زمانی سریع به عفونت‌ِ پخش‌شده در بیمارستان مبتلا شود. ناگفته نماند شرکت‌هایی نظیر .FedEx Corp و .Procter & Gamble Co نیز در حال استفاده از ابزار جدید مایکروسافت هستند. 

ساتیا نادلا، مدیر اجرایی ارشد مایکروسافت، در کنفرانس جدید گفت تعداد درخورتوجهی از مشتریان این شرکت نمی‌توانند از داده‌هایی به‌طورمؤثر  استفاده کنند که تنوع فراوانی از دستگاه‌ها و برنامه‌های مختلف آن‌ها را ایجاد کرده‌اند. نادلا ادعا می‌کند امروزه سرعت ساخته‌شدن داده‌ها به‌حدی افزایش یافته است که برای فهمیدن آن‌ها، زمان کافی در‌اختیار نداریم؛ به‌همین‌دلیل، داده‌های عظیمی به فضاهای ذخیره‌سازی مختلف می‌فرستیم و بسیاری از آن‌ها را برای همیشه نادیده می‌گیریم.

نیمی از هزار مدیر‌اجرایی برتر از نگاه مجله‌ی فرچون (Fortune) می‌گویند با داده‌هایشان به‌عنوان «دارایی تجاری» رفتار نمی‌کنند. دلیل اصلی این نیست که مدیران اجرایی به داده‌ها اهمیت نمی‌دهند؛ بلکه آن‌ها از توانایی‌ها یا ابزار لازم برای فهمیدن تمامی داده‌ها را ندارند. 

در ادامه بخوانید:

سرویس Azure Purview قابلیت‌هایی برای نظارت کامل روی داده و تأمین امنیت آن‌ها را شامل می‌شود. این سرویس به کاربران امکان می‌دهد داده‌های محرمانه را به‌سادگی بیابند و به مدیران اجراییِ مسئول امنیت داده‌ها کمک می‌کند به‌طورجامع و پیشرفته روی داده‌های مختلف نظارت کنند. به‌گفته‌ی مایکروسافت، چنین ابزاری حتی برای مدیران شرکت‌های رقیب، مثل آمازون و SAP هم کاربرد دارد. سرویس‌های جدید مایکروسافت در حالی منتشر می‌شوند که امروزه، نیاز جدی به آ‌ن‌ها در بازار وجود دارد و هرچه زمان می‌گذرد، اهمیت سرویس‌های این‌چنینی افزایش پیدا می‌کند.

چند ماه پیش، اسنوفلیک سهام خود را به‌صورت عمومی عرضه کرد و در این زمینه، رکوردشکنی این شرکت نرم‌افزاری را شاهد بودیم. بررسی‌ها نشان می‌دهد درآمد اسنوفلیک ازطریق عرضه‌ی عمومی سهام بیشترین درآمد در بین شرکت‌های نرم‌افزاری آمریکایی بوده است. در چند وقت اخیر، واحد تجاری خدمات تحت‌وب آمازون (AWS) نیز بهبودهای محسوسی تجربه کرده است. تحلیلگران می‌گویند ارزش بازار سرویس‌های ابری مدیریت داده در سال آینده‌ی میلادی به ۱۳ میلیارد دلار می‌رسد. 

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی این خبر چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر