حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سرعت پردازنده اپل باعث سقوط ارزش سهام اینتل شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،


شرکت اپل سرگرم آماده سازی سری جدیدی از پردازنده‌های مک برای معرفی در سال ۲۰۲۱ است که از سریع‌ترین پردازنده اینتل هم عملکرد بهتری خواهند داشت.

به گزارش تک تایمز از ایسنا، مهندسان تراشه در اپل سرگرم کار روی چندین محصول هستند که جایگزین تراشه سفارشی M1 خواهند بود که در نوامبر رونمایی شد و نخستین پردازنده ساخت اپل برای رایانه های مک است. به گفته منابع آگاه، اگر این تراشه‌ها مطابق انتظار عمل کنند، سرعتشان از سرعت جدیدترین دستگاه‌هایی که با تراشه‌های اینتل کار می‌کنند، بیشتر خواهد بود.

ارزش سهام اینتل در پی انتشار این خبر در معاملات نیویورک ۲.۹ درصد سقوط کرد و ارزش سهام اپل ۱.۳ درصد افزایش یافت.

پردازنده M۱ اپل برای لپ‌تاپ مک بوک پرو، رایانه رومیزی مک مینی و مدل‌های مک بوک ایر رونمایی شد. سری جدید تراشه های اپل که در دست طراحی قرار دارند برای عرضه در بهار و پاییز برنامه ریزی شده اند و قرار است در مدل‌های ارتقا یافته مک بوک ایر و رایانه‌های رومیزی آی مک و مدل جدید ورک استیشن مک پرو بکار گرفته شوند.

این نقشه راه نشان می دهد که اپل مطمئن است می تواند با اتکا به توانمندی مهندسی خود، محصولاتش را متمایز کند و گامهای قاطعانه ای برمی دارد تا محصولات جایگزین تراشه های اینتل را طراحی کند. دو لاین بعدی تراشه های اپل که برای سال آینده برنامه ریزی شده اند، بلندپروازانه تر از انتظار ناظران بازار هستند. این شرکت اعلام کرده که انتظار دارد گذار از محصولات اینتل و استفاده از سیلیکون خود را در سال ۲۰۲۲ تکمیل کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اگرچه اینتل کمتر از ۱۰ درصد درآمدش را از تراشه های مک اپل بدست می آورد اما اگر سازنده آیفون بتواند رایانه های سریعتری عرضه کند، کسب و کار رایانه شخصی اینتل با مشکل مواجه خواهد شد و ممکن است تحول صنعتی که مدتها به روند نوآوری اینتل متکی بوده است را تسریع کند. اپل با این اقدام وابستگی خود را کاهش داده و تمایزش با سایرین در بازار رایانه شخصی را عمیقتر می کند و شانس این را پیدا می کند که به سهم کوچکش در بازار رایانه شخصی اضافه کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر