ال‌جی از یک اقدام ناامیدانه برای نجات تجارت تلفن‌های هوشمند خود خبر داد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بر اساس گزارشی از رویترز، ال‌جی در نظر دارد بیشتر تلفن‌های هوشمند پایین رده و میان رده خود را به شرکت‌های دیگر واگذار کند. این تغییر باعث طراحی و ساخت بیشتر تلفن‌های سطح پایین این شرکت توسط ODM های شخص ثالث می‌شود و ال‌جی ازاین‌پس تمرکز خود را بر روی تلفن‌های هوشمند پرچم‌دار و رده بالا معطوف خواهد کرد. البته پس از این اقدام، برند ال‌جی همچنان حفظ می‌شود. این تغییر مشابه اقدام شرکت سامسونگ و احتمالاً به‌منظور کاهش هزینه‌ها و افزایش پایداری درازمدت کمپانی است و یکی از اقدامات ال‌جی در تلاش برای نجات تجارت تلفن‌های همراه خود است که متأسفانه تاکنون این اقدامات کافی نبوده است.

برای کسانی که خبرهای این شرکت را دنبال نمی‌کنند، بخش موبایل شرکت ال‌جی سال‌هاست که با ضرر مداوم به کار خود ادامه می‌دهد و باوجود تلاش‌های بی‌شمار این شرکت، عدم موفقیت تلفن‌های همراه شرکت ال‌جی مشهود و پایدار است. در اوایل سال جاری، این شرکت گزارش کرده است که تلفن‌های سری G خود را متوقف کرده است و در سال ۲۰۱۸، از برنامه انتشار سالانه قبلی خود صرف‌نظر کرده است. تلفن‌های شرکت اکنون «در صورت نیاز» به بازار خواهند آمد. یکی از مواردی که مشتریان از آن شاکی هستند، سرعت کند به‌روزرسانی گوشی‌های هوشمند این شرکت است که این کمپانی سعی کرد در سال ۲۰۱۸ با «مرکز ارتقاء نرم‌افزاری» جدید به آن‌ها رسیدگی کند. بااین‌حال، طبق گزارش اندروید پلیس (Android Police)، این موضوع تا قبل از V60 ThinQ شرکت ال‌جی تأثیر زیادی نداشته است. البته گوشی‌های هوشمند اخیر این شرکت مثل ولوت (Velvet) و وینگ (Wing) توانستند توجه کاربران را جلب کنند اما فروش آن‌ها برای نجات این کمپانی کافی نبوده است. این در حالی است که شرکت شیائومی توانست اپل را پشت سر بگذارد و تبدیل به سومین تولیدکننده بزرگ تلفن‌های هوشمند ازلحاظ فروش شود.

این تغییر که امروز اعلام شد، بخشی از تغییر ساختار بزرگ‌تر این شرکت است و ال‌جی اکنون تلاش اصلی بخش تحقیق و توسعه سخت‌افزاری خود را بر روی تلفن‌های هوشمند برتر متمرکز کرده است زیرا مراحل طراحی و ساخت مدل‌های با قیمت پایین‌تر به سمت ODM ها یعنی تولیدکنندگان شخص ثالث هدایت می‌شوند. تلفن‌های پایین رده ال‌جی مدتی است که تولیدکننده‌های شخص ثالثی دارند اما در اکتبر گذشته، این شرکت شروع به انجام اقدام مشابهی در دستگاه‌های میان رده خود کرد. این اقدامی است که از امروز بیشتر گسترش پیدا می‌کند.

دنیای تلفن‌های اندرویدی به‌طور فزاینده‌ای تحت سلطه سامسونگ و هواوی قرار دارد. هرچند که نفوذ شرکت هواوی رو به کاهش است و این موضوع احتمالاً نتیجه اقدامات و تحریم‌های ایالات‌متحده است. به دنبال فروش برند آنر (Honor) توسط هواوی، سهم بازار این شرکت در ماه‌های آینده می‌تواند بیشتر کاهش یابد. در این میان و با توجه به گزارش IDC، این شرکت با سامسونگ رقابت تنگاتنگی دارد و این در حالی است که شرکت ال‌جی حتی در جهان در پنج رتبه برتر هم نیست.

طبق گزارش کانترپوینت (Counterpoint) در کل مرسوله‌های جهانی تلفن‌های هوشمند در طول سه‌ماهه سال ۲۰۲۰، شرکت ال‌جی در رتبه نهم قرار گرفت. توجه داشته باشید که بسیاری از شرکت‌ها از سامسونگ گرفته تا هواوی، شیائومی، اوپو، ویوو و ریلمی از ال‌جی پیشی گرفته‌اند درحالی‌که متأسفانه بخش تلفن‌های هوشمند شرکت ال‌جی برای ۲۲ فصل متوالی با زیان مواجه شده است. در ایالات‌متحده داستان دیگری در جریان است زیرا این شرکت پس از اپل و سامسونگ در جایگاه سوم قرار دارد (طبق گزارش کانترپوینت) اما حتی آنجا نیز با ضرر و زیان مداوم فعالیت می‌کند و از سه‌ماهه گذشته کمتر از نصف سهم بازار سامسونگ را در اختیار دارد.

حتی اگر این شرکت بتواند به‌طور مؤثر هزینه‌ها و قیمت‌ها را تا حدی کاهش دهد که بتواند با شرکت‌هایی مانند ویوو و اوپو رقابت کند، به دلیل تأثیری که این دو شرکت قبلاً بر ذهن خریداران گذاشته‌اند، بازهم قادر به غلبه بر آن‌ها نخواهد بود. ال‌جی در آینده احتمالاً به تلفن‌های نوآورانه‌تری مانند وینگ نیاز خواهد داشت. احتمالاً قیمت آن برای اکثر خریداران بازارهای هدف ال‌جی دور از دسترس خواهد بود اما این پرچم‌داران می‌توانند علاقه مشتریان را به تلفن‌های پایین رده پایین این شرکت در آن زمان جلب کنند.

آوی گرینگارت (Avi Greengart) از تک اسپننشیال (Techsponential) به ما گفته است که این حرکت ممکن است به تمرکز منابع کمک کند، اما درنهایت ممکن است تأثیر منفی داشته باشد. او گفت:

بعید به نظر می‌رسد که واگذاری طراحی و ساخت همه تلفن‌های هوشمند این شرکت به یک مدل ODM باعث رقابتی‌تر شدن این شرکت شود و در این صورت، دستیابی به تمایز برند خاص ال‌جی نیز بسیار دشوارتر خواهد بود.

ال‌جی تنها تولیدکننده دستگاه‌های اندرویدی نیست که در سال‌های اخیر رنج می‌برد. سونی سال گذشته برای جبران ضررهای مداوم تلفن همراه خود، یک بازبینی کلی در سیاست‌های این شرکت را انجام داد و در اوایل سال جاری به کمترین میزان ممکن رسید، هرچند که سرانجام ممکن است در آینده‌ای نزدیک سود کسب کند.

اخبار امروز هنوز برای LG القاکننده سرنوشت بسیاری بدی نیستند اما این خبر نیز بخش دیگری از روند اتفاقات در حال انجام شدن است که نشان‌دهنده مشکلات در این شرکت است. به‌هرحال و به خاطر رقابت در بازار، امیدواریم اقدامات جدید مفید باشند. اگر این شرکت موفق به جمع‌آوری یک استراتژی قوی و مناسب شود، می‌تواند موفق شود

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر