حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

بررسی سخت‌افزاری Mate 40 Pro ؛ قطعات داخلی نامنظم و تعمیرپذیری سخت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – کارشناسان iFixit با بررسی سخت‌افزاری Mate 40 Pro ، متوجه شدند که قطعات سخت‌افزاری به طور نامنظم مونتاژ شده‌اند که همین‌ امر تعمیرپذیری این گوشی را سخت و چالش‌برانگیز می‌کند.

 در دنیای تکنولوژی و مخصوصا گوشی‌های هوشمند، شرکت‌ها ترجیح می‌دهند مشتریان برای تعمیر دستگاه‌های خود فقط به آنها یا شرکای مجازشان مراجعه کنند. در این زمین اپل با تعمیرات تقریباً غیرممکن شخص ثالث رویکردی تهاجمی به این فلسفه دارد. اکنون، به نظر می‌رسد که هواوی ممکن است ناخواسته تعمیرات Huawei Mate 40 Pro را نیز غیرممکن کرده باشد، اخیراً iFixit در بررسی سخت‌افزاری این گوشی هوشمند، آشفتگی اجزای سازنده آن را در داخل نشان داد.

به طور کلی، تلفن های هوشمند با پنل شیشه در جلو و عقب معمولاً در معرض آسیب دیدگی بیشتری در برابر ضربات هستند. علاوه بر این آسیب‌پذیری، شیشه‌ای بودن پنل‌ها تعمیر گوشی را هم را دشوار می‌کند، زیرا ممکن است تلاش برای جدا کردن صفحه‌های شیشه‌ای، باعث شکسته شدن آنها شود. iFixit سعی کرد با گرم کردن، اهرم کردن و حتی برش دادن، پنل پشتی Mate 40 Pro را جدا کند، هرچند جدا کردن صفحه نمایش باز این هم سخت‌تر بود. این امر در حال حاضر تعمیرات این مدل از گوشی‌های هواوی را بسیار دشوار و حتی گران می‌کند.

بررسی سخت‌افزاری Mate 40 Pro ؛ قطعات داخلی نامنظم و تعمیرپذیری سخت

مسائل و مشکلات مربوط به تعمیرات فقط در این مورد متوقف نمی‌شوند، زیرا در حین تجزیه و بررسی قطعات سخت‌افزاری مشخص شد که چیدمان اجزای داخلی نیز تعمیرات را سخت می‌کند. به دلیل نامرتب بودن محل قرارگیری قطعات خاص، مانند کابل فلکس پنهان که کارشناسان iFixit به دلیل نزدیک بودن به دکمه پاور به طور اتفاقی آن را قطع کردند، تعمیر برخی قطعات خاص مشکل خواهد بود. در حالی که شرکت‌های قطعه سازی گاهی اوقات بر روی مونتاژ قطعات دقیقاً مانند هنر تمرکز می‌کنند، به نظر می رسد هواوی فقط اجزای داخلی را درون محفظه ریخته و همه چیز را در آن سرهم کرده باشد.

 

قابل ذکر است ، iFixit فقط جنبه‌های منفی را برای تعمیرات پیدا نکرد، برای مثال بسیاری از قطعات این گوشی ماژولار بوده و در صورت خرابی راحت‌تر می‌توان آنها را تعویض کرد. حتی بلندگوی بالایی و دوربین تله پریسکوپی نیز ماژولار هستند. بنابراین ، خاموش کردن اجزای آسیب دیده آسان‌تر است، اگرچه  بستگی دارد که آیا شخص می‌تواند اجزای گوشی‌ را اینقدر عمیق برای تعمیرات باز کند، بدون اینکه چیزی خراب شود یا نه. iFixit از نظر قابلیت تعمیر به هوآوی میت 40 پرو از 10، نمره ۴ داد که حتی کمتر از سری آیفون 12 اپل است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر