حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

افزایش امنیت سخت‌افزاری کامپیوترهای ویندوزی با تراشه پلوتون مایکروسافت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
کمپانی مایکروسافت قصد دارد تا تراشه جدیدی را به بازار عرضه کند که می‌تواند امنیت سخت‌افزاری کامپیوترهای خانگی کاربران را به‌صورتی چشم‌گیر افزایش بدهد.
 
به گزارش تک تایمز از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، احتمال دارد که کامپیوتر ویندوزی بعدی که خریداری می‌کنید با پردازنده کمکی امنیتی پیشرفته‌ای همراه شده باشد که از داده‌های شما در برابر هکرها محافظت می‌کند.
شرکت مایکروسافت به‌تازگی از پروژه جدیدی به نام پلوتون رونمایی کرد که در همکاری با ای‌ام‌دی، اینتل و کوالکام به‌منظور ایجاد تراشه‌های ARM 64 بیتی ایجاد شده است که با این پردازنده امنیتی ویژه یکپارچه می‌شود.
 
به بیان ساده‌تر، پروژه پلوتون تحول یافته ماژول Trusted Platform فعلی است که امروزه در بسیاری از کامپیوترهای مدرن یافت می‌شود.
این ماژول که به‌اختصار TPM خوانده می‌شود، اطلاعات امنیتی سیستم عاملتان را ذخیره کرده و قابلیت‌هایی نظیر ویندوز هلو را ارائه می‌کند. با این ‌حال، کامپیوترها برخلاف تمامی معیارهای امنیتی اضافی که برایشان در نظر گرفته می‌شود، همچنان آسیب‌پذیر هستند.
بنابر گفته محققان امنیتی، امکان دارد که هکرها به رابط کاربری که فراهم کننده ارتباط به TPM و سی پی یو است، حمله کنند.
 
 

در اینجاست که پلوتون وارد می‌شود. مایکروسافت اعلام کرده است که یکپارچگی TPM و سی پی یو موجب می‌شود که این روش حمله از میان برداشته شود.
زمانی که اولین کامپیوترهای برخوردار از سی پی یو های مجهز به پلوتون به بازار وارد شوند، به تقلید تراشه‌های TPM می‌پردازند و به ‌این ‌ترتیب می‌توانند از API های موجود استفاده کرده و به‌سرعت مؤثر واقع شوند.
 
هدف نهایی از ساخت تراشه‌های مجهز به پلوتون، حفاظت از اعتبارنامه‌ها،کلیدهای رمزنگاری و داده‌های شخصی است. به‌ این ‌ترتیب، این سری از تراشه‌ها به تراشه‌های امنیتی T2 و Titan M عرضه شده توسط اپل و گوگل شبیه می‌شوند اما مزیت افزوده  آنها برای تمام اکوسیستم ویندوز خواهد بود.
 
با این ‌حال، یکی از معایب اصلی این سیستم آن است که تنها در صورت تعویض تراشه می‌توان از آن بهره برد. همچنین مایکروسافت هنوز زمان عرضه این تراشه‌ها به بازار را مطرح نکرده است و احتمالا ورود آنها به بازار اندکی زمان‌بر خواهد بود.
با این ‌حال، کمپانی ‌ای ام دی اظهار کرده است که این سری از تراشه‌ها احتمالا از ابتدای ماه اکتبر وارد بازار خواهند شد.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر