کمپانی اپل از هدفون ایرپاد مکس و مشخصات آن رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – کمپانی اپل به تازگی از نام ایرپاد مکس ، نخستین هدفون روگوشی شرکت با قابلیت حذف نویز رونمایی کرده است. این محصول با قیمت 549 دلار به فروش می رسد.

کمپانی اپل به طور رسمی از نخستین هدفون های روگوشی خود رونمایی کرد. هدفون ایرپاد مکس امکان حذف نویز فعال (ANC) و دسترسی به سیری را فراهم آورده و با قیمت 549 دلار عرضه می شود. طبق گفته های اپل، این هدفون گران قیمت علاوه بر حذف نویز از قابلیت های متعددی از جمله کیفیت باورنکردنی صدا، EQ انطباقی و صوت فضایی برخوردار است.

با ایرپاد مکس، تجربه فوق العاده استفاده از هدفون روگوشی با کیفیت صدای باورنکردنی در اختیار کاربر قرار می گیرد. طراحی صوتی سفارشی در ترکیب با تراشه های H1 قدرتمند و نرم افزار پیشرفته، AirPods Max را قادر می سازد تا با استفاده از صوت محاسباتی، بهترین تجربه شنیدن بی سیم را برای کاربر فراهم آورد.

از لحاظ طراحی، اپل از یک توری قابل تنفس برای هدبند استفاده کرده که طبق گفته این کمپانی، باعث کاهش فشار و توزیع سکان وزن می شود. فریم هدبند از فولاد ضد زنگ ساخته شده که با شکل ها و اندازه های مختلف سر تطبیق پیدا می کند. ظاهرا کمپانی کوپرتینویی از یک مکانیزم جدید و بی سابقه برای اتصال کاپ ها به هدبند استفاده کرده که امکان چرخش هر دو را جهت تطبیق بهتر، میسر می سازد. کاپ های روی گوش شامل بالشتک هایی از جنس مموری فوم هستند، که به راحتی کاربر و پوشش مناسب جهت تضمین بالاترین کیفیت صدا کمک می کند.

از لحاظ دکمه های کنترلی باید گفت که اپل از یک تاجک دیجیتالی الهام گرفته شده از ساعت هوشمند خود برای کنترل ولوم و صدا و همچنین پاسخگویی به تماس ها و فعال سازی سیری استفاده کرده است. تراشه H1 این شرکت در هر یک از کاپ های هدفون تعبیه شده تا با کمک طراحی آکوستیک و نرم افزار پیشرفته این دستگاه، صوت محاسباتی را امکان پذیر کند. هدفون ایرپاد مکس از 10 هسته صوتی برای هر چیپ بهره می گیرد، که علاوه بر تجربه شنیدن عالی و بی سابقه، قابلیت های دیگری نظیر EQ انطباقی، ANC، حالت شفاف و صوت فضایی را برای کاربر مهیا می سازد. هدفون روگوشی جدید دارای درایورهای 40 میلیمتری است که طبق وعده های اپل، امکان باس عمیق و فرکانس های بالای مطلق را فراهم می آورد. این شرکت همچنین از یک موتور مغناطیسی حلقوی نئودیمیم دوگانه استفاده کرده، که انحراف هارمونی کلی را در کمتر از یک درصد نگه می دارد (حتی در میزان صدای حداکثر).

قابلیت EQ انطباقی می تواند فرکانس های میانی و پایین را به طور خودکار و بلادرنگ، تنظیم کند. هدفون AirPod Max با سنجش خروجی سیگنال از کاهش هر گونه جزییات صوتی جلوگیری می کند. برای ANC، هر کاپ روگوشی دارای سه میکروفون خارجی است که نویز اطراف را تحت نظر قرار می دهند. همچنین یک میکروفون دیگر در داخل تعبیه شده که جلوی هر گونه نویز احتمالی را می گیرد. همانند EQ، حذف نویز نیز به طور پیوسته با حرکت و جابجایی تطبیق پیدا می کند.

حالت شفافیت درست طبق انتظار عمل می کند. این حالت به کاربر اجازه می دهد تا از موسیقی یا هر صوت دیگری لذت برده و در عین حال، صدای پرامون را بشنود. تنها با فشردن یک دکمه، به راحتی می توان از حالت شفافیت به ANC (یا بالعکس) رفت. همانند هدفون ایرپاد پرو، AirPod Max نیز از فناوری ردیابی سر برای قرار دادن صدای مجازی در پیرامون کاربر (قابلیت صدای فضایی) استفاده می کند. با ترکیب دو حسگر ژیروسکوپ و شتابسنج تعبیه شده در هدفون با یک آیفون یا یک آیپد، صوت فضایی می تواند به ردیابی حرکات پرداخته و پس از سنجش داده های حرکتی، صوت را نگاشت کند. کاربر می تواند به سادگی، جریان های صوتی را با یک دستگاه ایرپاد دیگر به اشتراک بگذارد. برای این کار کافی است تا ایرپادها را به یکدیگر نزدیک کرد.

ایرپاد مکس به لطف حسگرهای نوری و موقعیتی می تواند به صورت خودکار سر کاربران را تشخیص دهد. این بدان معناست که اگر فرد هدفون را از روی سر خود بردارد، دستگاه به صورت خودکار متوقف می شود. میکروفون های هدفون از فناوری بیم فورمینگ بهره می برند و به جای نویزهای محیطی، روی صدای کاربر تمرکز می کنند. بدین ترتیب فرد می تواند به راحتی تماس های صوتی برقرار کرده و با سیری به تعامل بپردازد. ایرپاد مکس قابلیت سوییچ خودکار را نیز دارد؛ بنابراین می توان همزمان با شنیدن آهنگ از آیپد یا مک، به تماس های دریافتی آیفون نیز پاسخ داد.

طبق ادعای اپل، هدفون بی سیم جدید قادر است تا شارژ را به مدت 20 ساعت در خود نگه دارد؛ حتی هنگامی که قابلیت ANC و صدای سه بعدی فعال باشد. ایرپاد مکس همراه با یک محفظه هوشمند عرضه می شود. جالب است بدانید که این محفظه در صورت عدم استفاده از دستگاه، حالت ultralow power را به کار انداخته و از هدر رفتن باتری جلوگیری می کند.   

علاقه مندان می توانند از همین امروز و با مراجعه به وب سایت Apple.com یا اپلیکیشن اپل استور نسبت به پیش خرید ایرپاد مکس اقدام کنند. این محصول از پانزدهم دسامبر وارد بازار می شود و قیمت در نظر گرفته شده برای آن 549 دلار است. افراد همچنین می توانند در صورت تمایل، کابل صدای 3.5 میلی متری را نیز به قیمت 35 دلار خریداری کنند.     

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر