حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپل از سال ۲۰۱۶ در حال توسعه‌ی ایرپاد مکس بوده است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل به ساخت و توسعه‌ی طولانی‌مدت محصولاتش شهرت دارد. این شرکت از چند سال پیش در حال توسعه‌ی عینک‌ واقعیت افزوده و خودروی خودران بوده است؛ اما تاکنون هیچ‌کدام از آن‌ها به بازار عرضه نشده‌ و کماکان اپل به آزمون‌و‌خطا روی این محصولات در سطح آزمایشگاهی بسنده کرده است. حال طبق گفته‌های دینش دِیو (Dinesh Dave)، یکی از مهندسان سابق اپل، ساخت ایرپاد مکس در حقیقت از ۴ سال پیش شروع شده است.

مقاله‌ی مرتبط:

اوایل سال ۲۰۱۸ مینگ-چی کو با انتشار یادداشتی از احتمال معرفی هدفون جدید اپل خبر داد و اولین شایعات و گمانه‌زنی‌ها در مورد بر هدفون‌ دورگوشی اپل از همان زمان شکل گرفت؛ اما با توجه به توییت‌های‌ دینش دِیو، به ‌نظر می‌رسد جدول زمانی توسعه ایرپاد مکس بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌شد.

متأسفانه این توییت‌ها بعد از مدتی حذف شدند؛ اما رایان جونز، توسعه‌دهنده‌ی برنامه‌ی Weather Line، اسکرین‌شات توییت‌ها را به اشتراک گذاشته است. دیو در توییت‌های یادشده با ارجاع به اعلامیه‌ی ایرپاد مکس، ادعا می‌کند هدفون جدید اپل آخرین قرارداد عدم افشا (NDA) او قبل از خارج شدن از اپل بود و تقریبا ۴ سال از آن می‌گذرد. NDA همان‌طور که از نامش مشخص است، یک قرارداد حقوقی یا توافق‌نامه رسمی محسوب می‌شود که بین شرکت‌ها یا افراد حقیقی به‌ منظور حفاظت از اطلاعات محرمانه منعقد می‌شود.

اپل نسل نخست هدفون‌ بی‌سیم ایرپاد را چهار سال پیش در رویداد معرفی خانواده‌ی آیفون ۷ رونمایی و در دسامبر ۲۰۱۶ به بازار عرضه کرد. این هدفون‌ پس از مدتی به محبوبیت بسیاری دست یافت؛ به‌طوری که در حال حاضر پرفروش‌ترین برند هدفون‌ بی‌سیم بازار را در اختیار دارد. اعتقاد بر این است که یکی از دلایل عرضه‌ی هدفون دورگوشی ایرپاد مکس، بازاریابی و محبوبیت فوق‌العاده این برند بین کاربران باشد.

مارک گورمن، تحلیل‌گر بلومبرگ، قبلا گزارش داده بود که اپل حداقل دو نسخه هدفون دورگوشی را آزمایش کرده است و انتظار می‌رفت کوپرتینویی‌ها دو نسخه ایرپاد مکس برای عرضه در نظر گرفته باشند؛ بنابراین ازآنجاکه تنها مدل رده‌بالا معرفی شد، ممکن است سال آینده‌ی میلادی اپل هدفون‌ یادشده و بحث‌برانگیز را حداقل با قیمتی معقول‌تر معرفی کند.

برای اطلاع از مشخصات فنی و قیمت هدفون در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و همچنین مقایسه آن‌ با سایر هدفون‌های موجود در بازار، می‌توانید از بخش محصولات تک تایمز استفاده کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر