شاید اپل تا سال ۲۰۲۳ از لنز پریسکوپی در آیفون استفاده نکند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شاید برای طرفداران آیفون خوشایند نباشد اما باید گفت که این شرکت از نظر دوربین کمی از رقبا عقب افتاده است. مثلا هیچ‌گدام از مدل‌های سری آیفون ۱۲ لنز پریسکوپی ندارند، درحالی‌که سامسونگ و هواوی ۲ سال است که از این تکنولوژی اسفاده می‌کند.

حالا وبسایت کره‌ای TheElec گزارشی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد شاید سال ۲۰۲۳ گوشی آیفون لنر پریسکوپی داشته باشد، زیرا اپل برای حق ثبت اختراع این لنز دچار مشکل شده است. همچنین گفته می‌شود که سامسونگ حق اختراع لنزهای تاشو را دارد و بعید به‌نظر می‌رسد که بخواهد این حق اختراع را در اختیار اپل بگذارد.

علاوه‌بر این گفته می‌شود که سامسونگ برای بزرگ‌نمایی از روش خاصی استفاده می‌کند که «محرک هدایت‌کننده» نام دارد و در مقابل اپل هم حق اختراع تکنولوژی «سیستم تحریکی» برای لنز را دارد که سرعت و دقت کمتری از مدل سامسونگ دارد که برای تعداد لنزهای بیشتر و دقت تصاویر بیشتر مهم است.

Iphone 12

احتمال دارد اپل برای حل این شکل با ال‌جی برای استفاده از فناوری «الکترو-مکانیک» این شرکت استفاده کند ولی شاید این همکاری از سال‌‌ ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ شروع شود.

به‌هرروی، اپل درحال مذاکره با سامسونگ است تا بتواند از همکاری با این شرکت استفاده کند، اما باید صبر کرد و دید که در آیند چنین اتفاقی خواهد افتاد، یا این‌که اپل با ال‌جی همکاری می‌کند و یا خود راه‌حلی به‌وجود می‌آورد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر