اریکسون به دلیل اختلافات مربوط به حق اختراع، از سامسونگ شکایت کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در اوایل هفته جاری، اریکسون شکایتی علیه سامسونگ در ایالات‌متحده تشکیل داد. این شرکت ادعا کرد که غول فناوری کره جنوبی تعهدات قراردادی را نقض کرده و حتی درمکرد مجوز ثبت اختراع و پرداخته‌ای مربوطه مذاکره نکرده است.

طبق گزارش فیرس وایرلس (Fierce Wireless)، این غول مخابراتی سامسونگ را به نقض تعهدات خود درزمینهٔ صدور مجوزهای اصلی ثبت اختراع تحت شرایط FRAND (عادلانه، منطقی و غیر تبعیض‌آمیز) متهم کرده است. علاوه بر این، اریکسون تقاضای یک حکم اعلامیه‌ای را کرده است تا این شرکت به تعهدات خود درزمینهٔ صدور مجوز عمل کند. سخنگوی سامسونگ از طریق ایمیل با فیرس وایرلس تماس گرفت و اظهار داشت:

پس از دریافت این شکایت، آن را بررسی می‌کنیم و پاسخ مناسبی را برای آن تعیین خواهیم کرد.

در اطلاعیه‌ای در جمعه ۲۱ آذر (۱۱ دسامبر)، اریکسون اظهار داشت که اگر مذاکرات تمدیدشده قبل از انقضا جلسه فعلی به پایان نرسد، پرداخت حق امتیاز برای دارایی معنوی آن به تأخیر می‌افتد. به گفته این ارائه‌دهنده تجهیزات مخابراتی، تأخیر در پرداخت حق امتیاز و هزینه بالقوه دادرسی می‌تواند باعث شود که اریکسون در سه‌ماهه اول سال آینده میلادی از ۱۱۸ تا ۱۷۷ میلیون دلار درآمد عملیاتی داشته باشد.

سامسونگ

اریکسون شکایت خود را علیه سامسونگ در دادگاه منطقه‌ای در منطقه شرقی تگزاس ثبت کرد. در این شکایت، این شرکت اظهار داشت:

بدون فناوری ۴G و ۵G و اختراعات اریکسون در آن، تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های تلفن همراه نمی‌توانند دسترسی مداوم به ویدیو، رسانه‌های جریانی و بازی‌ها را فراهم کنند. این‌ها مواردی است که مصرف‌کنندگان امروز انتظار آن را دارند.

این گزارش همچنین اضافه کرد که هر دو طرف «قانع شدند که سامسونگ باید به اریکسون بدهی قابل‌توجهی را برای تعادل بخشیدن بدهد».

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر