حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

فراخوان بوگاتی برای نقص سیستم کنترل پایداری و میل گاردان

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بوگاتی در نامه‌ای رسمی به نهاد ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA)، نقص در سیستم مدیریت کنترل پایداری الکترونیک (ESC) را برای ۷۹ نسخه از شیرون و شیرون اسپرت و دیوو ساخت ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ اطلاع‌رسانی کرده است. این خودروها ۲/۵ تا ۶ میلیون دلار قیمت دارند؛ اما از‌نظر فنی، مشابه هستند. احتمالا به‌همین‌دلیل ایراد در نرم‌افزار آن‌ها نیز تفاوتی ندارد و همگی فراخوانده شده‌اند. بنابر اعلامیه‌ی نهاد ایمنی بزرگراه‌های آمریکا، بوگاتی موظف است بدون دریافت هزینه‌ی اضافی محصولات خود را به‌روزرسانی نرم‌افزاری کند.

Bugatti Divo

دومین ایراد دیده‌شده در خودروهای بوگاتی به‌احتمال ترک‌خوردگی میل‌گاردان مربوط است. این نقص احتمالا فقط در چهار دستگاه بوگاتی شیرون و دیوو وجود دارد. شرکت تولیدکننده‌ی این قطعه در آلمان احتمال می‌دهد آلیاژ استفاده‌شده در میل‌گاردان مربوط به دیفرانسیل‌ عقب خودروهای بوگاتی که در روزهای مشخصی از پاییز امسال تولید شده‌اند، از استقامت کافی برای کار در شرایط رانندگی سخت بی‌بهره است.

براساس اعلام رسمی شرکت سازنده، احتمال شکست میل‌گاردان خودروهای مذکور بدون هشدار یا پیش‌آگهی وجود دارد. چنانچه این بخش متلاشی شود، قطعات فلزی از بوگاتی جدا خواهد شد و ایمنی دیگر خودروهای جاده‌ای یا عابران پیاده به‌خطر می‌افتد.

چهار دستگاه بوگاتی که احتمالا میل‌گاردان با آلیاژ تاییدنشده دارند، با هزینه‌ی شرکت سازنده به تعمیرگاه مجاز منتقل می‌شوند و پس از تعویض قطعه با نمونه‌ی اصلی، به مالک بازگردانده خواهند شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر