مینگ چی کو: آیفون ۱۳ بدون تأخیر و در رویداد سالیانه شهریور معرفی خواهد شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بعد از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، تغییر شیوه‌ی زندگی مردم و تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارها، ضرر هنگفتی به بسیاری از صنایع، از جمله صنعت گوشی‌ هوشمند وارد آمد. این امر برای بعضی شرکت‌ها مانند اپل نیز بسیار گران تمام شد؛ این شرکت در روند تولید و ساخت مدل‌های آیفون ۱۲ در سال ۲۰۲۰ به دلیل بیماری همه‌گیر و به تبع آن، بسته شدن مراکز تولیدی با چالش‌های زیادی رو‌به‌رو شد که آن را به سمت عرضه آیفون‌های جدید در دو مرحله سوق داد. حال به‌گفته‌ی مینگ-چی کو، اپل سال آینده‌ی میلادی قادر خواهد بود مدل‌های آیفون ۱۳ را طبق برنامه‌ی منظم و رویدادهای سنتی‌اش (رویداد شهریور) به بازار عرضه کند.

مقاله‌ی مرتبط:

مینگ-چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای محصولات اپل، در آخرین یادداشتش به سرمایه‌گذاران به این نکته اشاره می‌کند که برنامه تولید انبوه آیفون ۱۳ همانند مدل‌های قبل خواهد بود و خانواده‌ی آیفون ۱۳ بدون تأخیر، همگی در رویداد ماه سپتامبر (شهریور) رونمایی خواهند شد.

اپل امسال نتوانست تمامی مدل‌های جدید آیفون ۱۲ را به یک‌باره تحویل دهد؛ زیرا همان‌طور که گفته شد، همه‌گیری ویروس کرونا بر زنجیره‌ی تأمین این شرکت در سراسر جهان و حتی تولید پروژه‌های داخلی تأثیر گذاشت؛ زیرا بیشتر کارمندان مجبور به دورکاری شدند. آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو در ماه اکتبر (مهر) رونمایی و در فروشگاه عرضه شد؛ اما آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس با تأخیر بیشتری در ماه نوامبر (آبان) با لوازم جانبی محدود روانه‌ی بازار شدند.

کو در ادامه‌ی تحلیلش اذعان دارد که هیچ نگرانی در مورد پیش‌بینی کاهش حمل‌و‌نقل برای پردازنده‌های A14 تولیدشده‌ی TSMC در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۱ در مقایسه با حجم تولید سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ وجود ندارد؛ زیرا این کاهش فصلی خواهد بود و گفته می‌شود TSMC در بازه‌ی زمانی یادشده شروع به تغییر خط تولید برای توسعه‌ی پردازنده‌های A15 آیفون ۱۳ خواهد کرد و بالطبع حجم تولید تراشه‌های A14 را محدود می‌کند. او ادعا می‌کند فروش آیفون ۱۲ پرو همچنان چشمگیر خواهد بود و اگرچه اپل با مشکل تأمین حسگر دوربین سونی برای آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس رو‌به‌رو شده، تقاضا برای مدل‌های پرو امسال از سطح انتظارات فراتر رفته است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر