موشکین حافظه‌های SSD NVMe سری آلفا را منتشر کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت موشکین (Mushkin) حافظه‌های ذخیره‌سازی سری آلفا را به بازار عرضه کرده است که از نوع SSD بوده و دارای دو ظرفیت بزرگ و خارق‌العاده است. این دو ظرفیت 4 ترابایتی و 8 ترابایتی هستند که برای یک حافظه ذخیره‌سازی بسیار چشمگیر است. این حافظه‌های SSD نوع NVMe برای رایانه‌های شخصی رده بالا یا رایانه‌های شخصی مخصوص ویرایش ویدیو بسیار مناسب هستند. مدل 4 ترابایتی و مدل 8 ترابایتی در حال حاضر از طریق آمازون به ترتیب با قیمت 649.99 دلار و 1605.99 دلار در دسترس هستند.

حافظه‌های SSD سری آلفا در دو ظرفیت ارائه می‌شود: یک مدل 4 ترابایتی و یک مدل فوق‌العاده 8 ترابایتی

هردوی این حافظه‌های SSD از طراحی یکسانی برخوردار هستند و این سری از طرحی با رنگ آبی و با نشان آلفا در کنار این حافظه‌های ذخیره‌سازی برخوردار است. این سری از حافظه‌های SSD در دو ظرفیت ارائه می‌شود و این ظرفیت‌ها مدل 4 ترابایتی و 8 ترابایتی هستند. درحالی‌که یک حافظه ذخیره‌سازی 8 ترابایتی یا 4 ترابایتی SSD ممکن است برای رایانه‌های شخصی بیش‌ازحد مجاز باشد، داده‌های بزرگ در سیستم‌های ذخیره‌سازی خارجی ممکن است به این حجم نیاز داشته باشند. این حافظه ذخیره‌سازی یک حافظه عالی برای رایانش ابری، داده‌های بزرگ و سیستم‌های ذخیره‌سازی خارجی است. این حافظه‌های SSD سازگاری مناسبی با دسک تاپ و لپ‌تاپ فراهم می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که کاربرانی که به دنبال ساخت رایانه شخصی جدید یا ارتقا فضای ذخیره‌سازی در لپ‌تاپ هستند، به‌راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

حافظه SSD موشکین

حافظه‌ای SSD سری آلفا با استفاده از رمزنگاری مبتنی بر سخت‌افزار AES 256 بیتی از داده‌های موجود از آغاز تا پایان محافظت می‌کنند و این باعث می‌شود که داده‌ها با خیال راحت و ایمن ذخیره شوند. این حافظه‌های SSD دارای برنامه یکنواخت سطح‌بندی سایش در سطح کلی هستند و تعدادی از بلوک‌های داده را پاک می‌کنند تا عمر این حافظه افزایش یابد.

حافظه SSD موشکین

استفاده از Phison E125 در حافظه‌های SSD سری آلفا

هر دو حافظه‌های SSD از کنترل‌کننده Phison E125 استفاده می‌کنند که عملکرد، ظرفیت و هزینه را متعادل کرده و از صرفه‌جویی در انرژی حافظه SSD اطمینان حاصل می‌کند. این کنترل‌کننده اطمینان می‌دهد که این حافظه‌های SSD برای هر مدیر مرکز داده یا رایانه‌های رده بالا مخصوص کار حرفه‌ای یا بازی باارزش هستند.

مدل 4 ترابایتی دارای قیمت 649.99 دلار است که نشان می‌دهد این یک محصول ارزان نیست اما به خاطر سرعت بیشتری که حافظه‌های SSD نوع NVMe می‌توانند ارائه دهند، خرید این محصول ارزش دارد. نوع 4 ترابایتی حداکثر سرعت خواندن 3200 مگابایت در ثانیه و حداکثر سرعت نوشتن 3000 مگابایت در ثانیه را ارائه می‌دهد.

ظرفیت بالاتر یعنی مدل 8 ترابایتی سری آلفا حداکثر سرعت خواندن 3،400 مگابایت در ثانیه و حداکثر سرعت نوشتن 3000 مگابایت در ثانیه را ارائه می‌دهد. مدل 8 ترابایتی دارای قیمت 1605.99 دلار است که برای هر سازنده یا خریداری بسیار گران‌قیمت است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر