دستیار نئون (NEON) احتمالا در گلکسی S21 اولترا حضور دارد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سال گذشته سامسونگ تیزرهای کوتاهی با محوریت هوش مصنوعی جدیدی منتشر کرد که نئون (NEON) نام دارد. در آن زمان از نئون به‌عنوان «انسان مصنوعی» جدید سامسونگ یاد شد. به گفته‌ی سامسونگ، نئون می‌تواند دقیقا همچون انسان‌ها حرف بزند و در مواقع لازم، با طرف مقابل هم‌دردی کند. در وب‌سایت رسمی نئون به «انسانی مصنوعی» اشاره می‌شود که «شبیه انسان‌های واقعی است و همچون آن‌ها از رفتار می‌کند و توانایی ابراز احساسات و نمایش هوش دارد.» 

ساعاتی پیش یکی از افشاگران صنعت موبایل با نام کاربری Tron، در توییتر مدعی شد سامسونگ موفق شده است فرایند توسعه‌ی دستیار دیجیتال هوشمند جدیدش را به ‌اتمام برسند و قصد دارد آن را به‌صورت انحصاری در گلکسی اس ۲۱ اولترا (Samsung Galaxy S21 Ultra) مورد استفاده قرار دهد.

 Tron در توییت خود می‌نویسد:

نئون دوست هوش مصنوعی شما است. نئون، چهره دارد و می‌توانید نامی برایش انتخاب کنید. این دستیار هوشمند به‌صورت خودکار تماس نمی‌گیرد و شرایط آب‌و‌هوا را اعلام نمی‌کند. سامسونگ برای انجام این کارها بیکسبی (Bixby) را دارد که دستیاری هوشمند است. تمامی این قابلیت‌ها را در جیب خود دریافت می‌کنید؛ صرفا در سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا 5G.

آن‌طور که Tron می‌نویسد، نئون با هدف جایگزینی بیکسبی طراحی نشده است و این یعنی رده‌بالاترین گوشی خانواده‌ی گلکسی اس ۲۱ قرار است در کنار نئون، دارای گوگل اسیستنت و بیکسبی هم باشد. 

بر اساس اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده‌اند، نئون بیشتر از اینکه دستیار دیجیتال باشد، دوست دیجیتال محسوب می‌شود. سامسونگ برای واقع‌گرایانه کردن نئون نام‌هایی نظیر فرنک و ناتاشا را برای آن برگزیده است تا کاربران به‌ جای گفتن عبارت‌هایی نظیر «هی نئون»، انسان هوش مصنوعی سامسونگ را با نام واقعی صدا کنند.

مدیرعامل شرکت استار لبز (Star Labs) به ‌نقل از منابعی آگاه می‌گوید:

نئون همچون گونه‌ی جدیدی از زندگی است. میلیون‌ها گونه در سیاره‌ی ما وجود دارد و ما امیدواریم که تعداد آن‌ها را افزایش بدهیم. نئون‌های سامسونگ قرار است دوست و همکار و همراه ما باشند و به ‌شکل پیوسته یاد بگیرند، تکامل پیدا کنند و از تعاملاتی که با ما برقرار می‌کنند، خاطره بسازند. ما همواره در داستان‌های علمی-تخیلی و فیلم‌های سینمایی،‌ رؤیای داشتن چنین مخلوقات دیجیتالی را داشته‌ایم. نئون‌ها با دنیای ما ادغام خواهند شد و به‌عنوان رابطی بین ما و آینده‌ی بهتر عمل خواهند کرد؛ دنیایی که در آن،‌ انسان‌ها انسان هستند و ماشین‌ها نیز انسان محسوب می‌شوند.

ظاهرا نئون از پلتفرم اختصاصی سامسونگ با نام CORE R3 قدرت می‌گیرد. R3 در عبارت Core R3 مخفف Reality (واقعیت) و Realtime (بلادرنگ) و Responsive (پاسخگو) است. سامسونگ موفق شده است با اتکا بر دانش متخصصانش، نئون را به ‌گونه‌ای آموزش دهد که همچون انسان واقعی رفتار کند. پلتفرم CORE R3 می‌تواند به سرویس‌های حوزه‌ی خاص و ارزش افزوده هم متصل شود. SPECTRA که فعلا در مرحله‌ی توسعه است، در نقش مکمل CORE R3 ظاهر می‌شود و ویژگی‌های متنوعی نظیر هوش و یادگیری و احساسات و حافظه به‌ ارمغان می‌آورد تا در نهایت، نئون‌ها بسیار واقع‌گرایانه باشند. 

در ادامه بخوانید:

به ادعای سامسونگ، نئون می‌تواند با تأثیرگذاری بر انسان‌ها، با آن‌ها ارتباط برقرار کند و از تجاربی که کسب می‌کند، یاد بگیرد. سامسونگ همچنین مدعی شده است نئون توانایی تشکیل خاطره‌ی جدید دارد.

کاربران می‌توانند وظیفه‌ای مشخص به نئون محول کنند یا از آن به‌عنوان معلم شخصی، مشاور مالی شخصی، ارائه‌دهنده‌ی خدمات بهداشتی و درمانی یا مستخدم استفاده کنند. نئون همچنین می‌تواند در نقش بازیگر، سخنگو یا حتی مجری تلویزیون ظاهر شود. سامسونگ تأکید می‌کند: «نئون می‌تواند دوست و همکار و همراه ما باشد.» 

خالق نئون پیش‌تر در توییتی گفته بود نئون صرفا برای استفاده‌ی B2B در دسترس قرار می‌گیرد و همین موضوع باعث می‌شود شایعه‌ی جدید با محوریت اضافه شدن نئون به گلکسی اس ۲۱ اولترا 5G کمی دور از حد انتظار باشد. طبق اخبار جدید، گلکسی اس ۲۱ اولترا از دوربین اصلی چهارگانه بهره می‌برد و طراحی بهبودیافته دارد. سامسونگ احتمالا سری گلکسی اس ۲۱ را روز ۱۴ ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (۲۵ دی ۱۳۹۹) معرفی می‌کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر