موزیلا به منظور حمایت از قابلیت ATT اپل، کمپینی برای جمع‌آوری امضاء راه‌اندازی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل در جولای ۲۰۲۰ (تیر ۱۳۹۹)، از ویژگی جنجالی ATT رونمایی کرد و از آن زمان، ویژگی یادشده با بحث و جدال‌های زیادی مواجه بوده است. وقتی این قابلیت فعال باشد، هر برنامه‌ای که روی آیفون یا آیپد اجرا می‌شود، قبل از دسترسی به داده‌های خاصی که می‌تواند برای ردیابی در سایر برنامه‌ها استفاده شود، باید از کاربران اجازه‌ی دسترسی بگیرد. این داده‌ها «شناسه برای تبلیغ‌کنندگان» نامیده می‌شوند و صنعت تبلیغات از این می‌ترسد که با آمدن ATT، کاربران اجازه‌ی دسترسی به سرویس‌ها را ندهند و این امر طبعا به درآمد آن‌ها در شخصی‌سازی تبلیغات آسیب شدیدی می‌زند.

مقاله‌ی مرتبط:

غول فناوری کوپرتینو قرار بود قابلیت ATT را تا پایان سال ۲۰۲۰ در سیستم‌عامل‌های خود به مرحله اجرا برساند؛ اما انتشار آن را تا اوایل سال ۲۰۲۱ به تأخیر انداخت تا فرصت بیشتری برای ایجاد تغییرات لازم در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد. برخی از شرکت‌ها مانند فیسبوک به‌شدت از قابلیت ATT ناراضی هستند و حتی گروهی از شرکت‌های تبلیغاتی و ناشران در فرانسه از اپل به دلیل انحصارطلبی شکایت کرده‌اند.

فشار از طرف برخی از تبلیغ‌کنندگان موزیلا، توسعه‌دهنده‌ی فایرفاکس را بر آن داشته است تا صفحه‌ی جدیدی با محوریت پشتیبانی از اپل راه‌اندازی کند و در آن از مردم می‌خواهد حمایت خود را از تصمیم اپل نشان دهند. موزیلا می‌گوید:

ما نیاز به پشتیبانی گسترده از تصمیم اپل داریم که به تقویت عزم آن برای محافظت از حریم خصوصی مصرف‌کننده کمک می‌کند. اکنون با امضای خود می‌توانیم به اپل بفهمانیم که مصرف‌کنندگان با اشتیاق خواهان محافظت از آیفون در برابر ردیابی شرکت‌های تبلیغاتی هستند.

سال گذشته موزیلا از اپل درخواست کرد که شناسه‌های منحصر‌به‌فرد مورد استفاده برای ارائه تبلیغات مبتنی بر علاقه‌ی کاربران را در برنامه‌های اپ استور و اپل نیوز به‌صورت ماهانه تنظیم کند. موزیلا اکنون می‌گوید اپل حتی فراتر از آنچه حامیان موزیلا درخواست كرده بودند پیش رفته است و تغییرات ضد ردیابی برنامه‌ریزی‌شده را یک بُرد بزرگ برای مصرف‌كنندگان عنوان می‌کند. برای حمایت این کمپین موزیلا می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر