رگولاتوری: مخابرات بدترین وضعیت پاسخگویی تلفنی به کاربران را دارد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) با بررسی وضعیت مرکز تماس اپراتورهای مختلف دریافت که شرکت مخابرات ایران آخرین رتبه را در پاسخگویی به کاربران دارد. پیمان قره‌داغی، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده در رگولاتوری می‌گوید: «وضعیت مرکز تماس مخابرات (۲۰۲۰) همچنان مشکلات زیادی دارد و اگر این مشکلات حل نشود، مطابق مفاد پروانه، برخورد با آن‌ها را با جریمه ۲ میلیارد تومانی آغاز خواهیم کرد.»

قره‌داغی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد که رگولاتوری بیش از یک سال است که روزانه در چند نوبت در زمان‌های پیک و غیر پیک با مرکز تماس اپراتورهای مختلف تماس می‌گیرد تا روال پاسخگویی به مشترکان را رصد کند. به‌علاوه، طی سه ماه آینده سازمان تنظیم مقررات دسترسی رصد آنلاین را نیز به برنامه‌ی خود اضافه می‌کند.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری می‌گوید طی بازدید سرزده از یکی از مراکز اصلی پاسخگویی مخابرات مشخص شد که بالغ بر ۶۰ درصد کسانی که با مراکز تماس شرکت مخابرات ایران تماس می‌گیرند، موفق به صحبت با اپراتورها نمی‌شوند. پیمان قره‌داغی اضافه می‌کند که بزرگ‌ترین مشکل مراکز پاسخگویی، نداشتن نیروی ماهر و کاربلد است. رگولاتوری با طرح مشکل مراکز تماس ۲۰۲۰ طی یک جلسه با مخابرات، دو ماه برای رفع آن مهلت داد.

قره‌داغی می‌گوید طبق اعلام مخابرات ۸۰ درصد تماس‌ها در ۶۰ ثانیه ابتدایی به اپراتور متصل می‌شوند؛ این در حالی است که شواهد نشان می‌دهد این اتفاق رخ نمی‌دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر