حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

هشدار پلیس فتا: اتصال خودکار وای‌فای را غیرفعال کنید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،


 مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر درباره راه‌های جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به وای‌فای(wifi) گفت: در دنیای امروز استفاده از فناوری اینترنت به طور چشم‌گیری افزایش یافته است و اکثر افراد جهت دسترسی به اینترنت از وای‌فای استفاده می‌کنند و همیشه نگران این هستند که وای‌فای آنها هک نشده باشد.

به گزارش تک تایمز از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، این مقام انتظامی به کاربران توصیه کرد: قابلیت WPS ‪(Wi-Fi Protected Setup)‬را غیرفعال کنید، این قابلیت که به معنی راه‌اندازی محافظت‌شده وای‌فای است، امکان اتصال دستگاه‌ها از طریق Pin هشت رقمی به وای‌فای را می‌دهد. 

وی بیان کرد: این قابلیت در سال‌های اخیر به یکی از نقاط ضعف مودم‌ها تبدیل شده و امکان دسترسی غیرمجاز به آن با ابزارهایی ساده را به افراد خلافکار می‌دهد. 

قاسمی ادامه داد: برای جلوگیری از هک وای‌فای در زمان خروج از منزل و محل کار خود wifi گوشی یا دستگاه خود را غیرفعال کنید، با انجام این کار علاوه بر حفظ باتری گوشی می‌توانید از حریم خصوصی خود محافظت کنید.

وی تصریح کرد: هنگام اتصال به  wifi باید محتاط باشید، همه شبکه‌های وای‌فای عمومی برای حریم شخصی و امنیت کاربران خود احترام قائل نیستند و حتی ممکن است برخی از شبکه‌های عمومی توسط هکرهایی تنظیم شوند که می‌خواهند قربانیان را فریب دهند تا رمزها و حساب‌های بانکی خود را دزدی کنند. 

سرهنگ قاسمی افزود: از این رو کاربران باید فقط به شبکه‌های عمومی تأیید شده و قابل اعتماد وصل شوند و همیشه اتصال وای‌فای خودکار را غیرفعال کنند. 

این مقام انتظامی به هموطنان هشدار داد: از بسترهای امن و رمزنگاری شده استفاده نمایند، این کار سبب می‌‍شود مهاجم در صورت شنود و دستیابی به اطلاعات نتواند از آنها سوءاستفاده کند و علت این موضوع آن است که اطلاعات در شبکه‌های استفاده کننده از پروتکل‌های امنیتی، رمزنگاری شده و استفاده از آنها غیرممکن است و یا کار را برای مهاجم بسیار سخت می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر خاطر نشان کرد: هموطنان گرامی می‌توانند‌ آخرین آموزش‌های لازم و هشدارهای سایبری را از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند، ضمن آن‌که در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش گزارش مردمی اعلام کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر