سهم ۷۲ درصدی iOS 14 از کل دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل اطلاعات مربوط به پایگاه داده‌ی سیستم‌عامل‌های خود را دوره‌ای برای توسعه‌دهندگان به‌روز می‌کند. اکنون جدیدترین داده‌های غول فناوری کوپرتینو پذیرش سریع‌تر iOS 14 در‌مقایسه‌با iOS 13 را در بازه‌ی زمانی مشابه نشان می‌دهد.

گزارش یادشده نشان می‌دهد ۷۲ درصد از کل گوشی‌های فروخته‌شده‌ی آیفون با سیستم‌عامل iOS 14 و ۱۸ درصد با iOS 13 کار می‌کنند. این بدان‌معنی است که فقط ۱۰ درصد از کاربران اپل هنوز از سیستم‌عامل قبل از iOS 13 استفاده می‌کنند؛ از‌این‌رو، پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های قدیمی برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر خواهد بود.

گزارش جدید اپل جدا از iOS، میزان مهاجرت کاربران آیپد به سیستم‌عامل iPadOS 14 را نیز شامل می‌شود؛ اما از قرار معلوم این سیستم‌عامل مانند iOS با استقبال مواجه نشده است؛ زیرا ۶۱ درصد تمامی دستگاه‌ها از iPadOS 14 و ۲۱ درصد از iPadOS 13 و ۱۸ درصد نیز از سیستم‌عامل قدیمی‌تر بهره می‌ببرند.

مقاله‌ی مرتبط:

ناگفته نماند iOS 13 فوریه‌ی ۲۰۲۰ (بهمن ۱۳۹۸) تقریبا ۷۰ درصد از سهم سیستم‌عامل iOS را تشکیل داده بود. این در حالی است که iOS 14 با عملکردی چشمگیر توانسته یک ‌ماه زودتر از زمان یادشده، درصد بیشتری از کاربران را به‌سمت خود جلب کند. گفته می‌شود این آمار درخشان به‌دلیل قابلیت‌های جدید iOS 14، ازجمله ویجت‌های جدید و شخصی‌سازی آیکون‌ها و قابلیت App Library حاصل شده و درعین‌حال، فروش فراتر از انتظار خانواده‌ی آیفون ۱۲ نیز بی‌تأثیر نبوده است.

افزون‌بر‌این، اپل آیفون‌های بسیار بیشتری در‌مقایسه‌با آیپد می‌فروشد؛ بنابراین، طبیعی است معیارها به‌دلیل حمل‌و‌نقل دستگاه‌های جدید مجهز به نرم‌افزار جدید، به‌نفع iOS باشد. این امر باعث می‌شود روند گذار به سیستم‌عامل جدیدتر در iOS اغلب سریع‌تر و گسترده‌تر از iPad OS انجام شود.

آیکون‌ها و ویجت‌های سفارشی‌شده پس از انتشار iOS 14 به محبوبیت بسیاری در رسانه‌های اجتماعی دست یافتند و از قرار معلوم این امر باعث استقبال فراتر از انتظار کاربران از سیستم‌عامل جدید شده است. علاوه‌براین، پشتیبانی مناسب اپل و اضافه‌شدن قابلیت‌های جدید در به‌روزرسانی‌ها تأثیر بسزایی بر محبوبیت این نسخه از سیستم‌عامل‌ iOS گذاشته است. برای اطلاع از آخرین تغییرات به‌روزرسانی iOS 14.3، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر