لامبورگینی SC20 ؛ نماد شکوه ایتالیایی‌ها در صنعت خودرو

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت لامبورگینی اخیرا از یک محصول جدید با قدرت ۷۵۹ اسب بخار به نام SC20 را با قابلیت دریافت مجوز تردد در سطح شهر به تولید رسانده است.

دومین خودروی تک ساخت لامبورگینی که توسط شاخه ریسینگ این خودروساز توسعه یافته است، SC20 نام دارد و در طراحی آن از محصولاتی همچون دیابلو وی تی رودستر، اونتادور جی، وننو رودستر و کانسپت S بهره گرفته شده تا جنبه‌های اسپرت و خلاقانه به صورت توأمان در ظاهر این محصول پدید آورده شود. خودرو دیگری که طراحی ظاهری اس سی ۲۰ از روی آن اقتباس شده مدل هوراکان اوو ریسر gt3 است که هواکش های روی درب کاپوت اس ۲۰ مشابه آن طراحی شده‌اند.

لامبورگینی SC20بدنه این ابرخودرو به سلیقه مشتری به رنگ سفید با تزیینات آبی رنگ نقاشی شده و درون کابین نیز به صورت سیاه و آبی تزیین شده است. ادوات فیبرکربن نیز در بخش‌هایی از داشبورد، تودری‌ها، کنسول میانی و غربیلک فرمان مشاهده می‌شود. لامبورگینی sc20 در بخش فنی از یک پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر با قدرت 759 اسب بخار 720 نیوتن متر گشتاور به علاوه یک گیربکس آی اس جی هفت سرعته به همراه دیفرانسیل الکترونیکی مرکزی بهره می‌برد. هنوز اطلاعات دقیقی درباره عملکرد فنی خودرو لامبورگینی SC20 در اختیار عموم گذاشته نشده اما به نظر می‌رسد مشخصات این مدل با لامبورگینی SVJ تفاوت زیادی نداشته باشد.
لامبورگینی SC20همچنین رینگ‌های آلومینیومی برای محور جلو و انواع ۲۱ اینچی نیز برای چرخ‌های عقب در نظر گرفته شده‌اند. مدیر فنی لامبورگینی آقای رگیانی در مورد این خودرو گفته است: لامبورگینی sc20 ترکیبی از مهندسی سطح بالا، صنعت ایتالیایی و طراحی اسپرت و پیشرفته است. این خودرو همچنین نمونه‌ای از  محصولات لامبورگینی است که پیشرانه وی ۱۲ و قطعات فیبر کربن در آنها به کار رفته و یک لامبورگینی واقعی را به نمایش گذاشته‌اند.
لامبورگینی SC20لازم به ذکر است که پیش از این نیز خودروی اس سی ۱۸ در سال ۲۰۱۸ برپایه مدل اونتادور با پیشرانه وی ۱۲ برای یک مشتری خاص توسط لامبورگینی طراحی و ساخته شده بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر