حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اینستاگرام در ایران و برخی مناطق دنیا با مشکل روبه‌رو شده است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

آن‌طور که به‌نظر می‌رسد سرورهای اینستاگرام در برخی از مناطق دنیا دچار مشکل شده‌اند. شماری از کاربران طی ساعات اخیر مدعی شده‌اند اپلیکیشن اینستاگرام آن‌ها به‌درستی کار نمی‌کند و نمی‌توانند وارد این شبکه‌ی اجتماعی شوند.

بر اساس داده‌های یکی از وب‌سایت‌هایش پایش‌کننده‌ی وضعیت سرور با نام Downdetector، مشکلات سرور اینستاگرام از ساعت ۱۴:۰۰ امروز به‌وقت تهران کم‌کم آغاز شده‌ و شماری از کاربران در مناطق مختلف نظیر هند و ایران سراغ توییتر رفته‌اند تا با انتشار توییت، از درست‌کار‌نکردن اینستاگرام خبر دهند.

در حال حاضر اینستاگرام هیچ بیانیه‌ای رسمی با محوریت مشکلات امروز منتشر نکرده است و دلیل اصلی ازدسترس‌خارج‌شدن این شبکه‌ی اجتماعی مشخص نیست. Downdetector اعلام می‌کند شماری از کاربران نمی‌توانند فید خبری اینستاگرام را رفرش کنند و برخی دیگر از کاربران به‌هنگام لاگین در اینستاگرام با مشکل مواجه می‌شوند.

نکته‌ی جالب‌توجه این است که چندین پلتفرم تحت مدیریت فیسبوک نظیر واتساپ (WhatsApp) و فیسبوک مسنجر و (Facebook Messenger) و اینستاگرام طی هفته‌ی گذشته به‌صورت مقطعی ازدسترس خارج شده بودند. فیسبوک در زمانی سریع توانست مشکل را رفع کند، اما هیچ‌گاه مشخص نشد که دلیل اصلی چه بوده است. 

در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که مشکل اینستاگرام در نسخه‌ی اندروید اپلیکیشن موبایلی آن ایجاد شده و نسخه‌ی iOS بدون مشکل کار می‌کند. البته بررسی‌های تک تایمز نشان می‌دهد مشکل نسخه‌ی اندروید، همگانی نیست و در حال حاضر شماری از کاربران اندروید بدون مشکل مشغول استفاده از اینستاگرام هستند.

کاربران در توییتر ادعا می‌کنند با وجود حذف کردن اپلیکیشن، مشکل همچنان پابرجا است. یکی از کاربران توییتر می‌نویسد: «اپلیکیشن به کرش کردن ادامه می‌دهد. در ابتدا فکر کردم دلیل مشکل، گوشی من است؛ به‌همین خاطر اینستاگرام را حذف و دوباره نصب کردم و دیدم که همچنان به کرش کردن ادامه می‌دهد». به‌علاوه شمار درخورتوجهی از کاربران اینستاگرام گزارش داده‌اند ارور Instagram has stopped working و پیغام‌های مشابه را به‌هنگام اسکرول در فید اصلی نسخه‌ی اندروید این اپلیکیشن مشاهده کرده‌اند. 

در ادامه بخوانید:

هفته‌ی گذشته شماری از کاربران اینستاگرام اعلام کردند امکان ارسال دایرکت در نسخه‌ی اندروید و iOS اپلیکیشن این شبکه‌ی اجتماعی از بین رفته است. بسیاری از کاربران ساکن در اروپا با این مشکل مواجه شدند و ساکنین ایران تا حد زیادی از این مشکل در امان ماندند. همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم،‌ مشکل فعلی کاربران ایرانی را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

به‌دلیل حواشی اخیر در زمینه‌ی پخش فینال لیگ قهرمانان آسیا از صفحه‌ی فارسی AFC شماری از کاربران ایرانی در ابتدا فکر کردند اینستاگرام در ایران مسدود شده است، اما به‌نظر می‌رسد که این موضوع حقیقت ندارد. 

این نخستین باری نیست که یکی از سرویس‌های مهم از دسترس خارج می‌شود. طی چند هفته‌ی اخیر سرویس‌های مهم گوگل یعنی جیمیل و یوتیوب چند بار با مشکل قطعی مواجه شده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد این سرویس‌ها تقریبا ۴۵ دقیقه به‌طور کامل غیرقابل‌دسترس بودند.

شما کاربران تک تایمز چه دیدگاهی دارید؟ امروز با مشکل قطعی اینستاگرام مواجه شده‌اید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر