حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپل یک پنجم از فروشگاه‌های خود را به دلیل موج جدید ویروس کرونا تعطیل کرده است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

جهان سال ۲۰۲۰ را با همه‌گیری ویروس کرونا (Covid-19) آغاز کرد؛ ویروسی که باعث تغییر شیوه‌ی زندگی و تعطیلی بسیاری از مراکز و صنعت‌ها و به تبع آن، ضررهای هنگفت شد. از قرار معلوم سال ۲۰۲۱ از این قاعده مستثنا نیست و با شروع فصل سرما موج جدیدی از ویروس کرونا در سراسر جهان، از جمله کشور خودمان در حال تاخت‌و‌تاز است؛ از این‌رو کشورهای اروپایی و ایالت متحده آمریکا در آستانه‌ی سال نوی میلادی، ناچار به اعمال محدودیت‌های سنگینی شده‌اند. حال اپل اعلام کرده است که فروشگاه‌های خود را در کالیفرنیا، بسیاری دیگر از نقاط ایالات متحده، مکزیک و برزیل به‌طور موقت تعطیل کرده و در آستانه بستن ۱۶ فروشگاه دیگر در سراسر انگلستان است.

مقاله‌ی مرتبط:

غول فناوری کوپرتینو با احتساب فروشگاه‌هایی که هفته‌ی گذشته در آلمان و هلند تعطیل کرد، تاکنون نزدیک به ۱۰۰ فروشگاه یا به‌عباتی‌دیگر، تقریبا یک‌پنجم مراکز فروش خود را در سراسر جهان تعطیل کرده است. تمامی فروشگاه‌های کالیفرنیا، چهار فروشگاه ایالت تنسی، سه فروشگاه ایالت یوتا، چهار فروشگاه ایالت مینه‌سوتا، دو فروشگاه اوکلاهاما و فروشگاه‌های پورتلند، اورگن و انکوریج، آلاسکا، اوماها، نبراسکا، البوکرکی و نیومکزیکو تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و علاوه بر این، ۱۶ فروشگاه در انگلیس، مکزیک و برزیل از ۲۰ دسامبر (۳۰ آذر) تعطیل شده‌اند.

حدس زدن اینکه چرا فروشگاه‌ها دوباره در حال تعطیل ‌شدن هستند، کار سختی نیست. همان‌طور که گفته شد، موج جدید ویروس کرونا تمامی کشورهای اروپایی و آمریکا را در بر گرفته است؛ به‌ویژه ایالت کالیفرنیا که هفته گذشته به‌عنوان بخشی از یک افزایش مداوم مبتلایان، چهار روز مرگبار متوالی به ثبت رسانده است و در لندن طبق دستور بوریس جانسون و با افزایش روند مرگ‌ومیر، قرنطینه‌ی کامل شهر از نیمه‌ی شب شروع خواهد شد. اپل در بیانیه‌ای می‌گوید:

به دلیل شرایط فعلی همه‌گیری ویروس کرونا در برخی از جوامعی که ما خدمت می‌کنیم، به‌طور موقت فروشگاه‌های این مناطق را تعطیل خواهیم کرد.

کالیفرنیا در راستای اطلاع‌رسانی به‌منظور سفارش‌های غیر حضوری در خانه و برای اولین ‌بار از زمان همه‌گیری ویروس کرونا، سیستم هشدار اضطراری منطقه‌ی خلیج SF را فعال کرده است و به‌طور مستقیم به تمامی گوشی‌های هوشمند در این منطقه پیام‌هایی ارسال می‌کند.

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی موج جدید ویروس کرونا و تعطیلی و محدودیت‌های اعمال‌شده چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر