تأثیر تکنولوژی و وبسایت قندپهلو بر آشپزی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

خوشبختانه یکی از حوزه‌های مهم و مرتبط با پیشرفت‌های گام‌به‌گام تکنولوژی، صنعت آشپزی و زیرشاخه‌های مختلف این صنعت پرطرفدار در سراسر جهان است. هوشمند‌سازی تجهیزات آشپزخانه خانگی و صنعتی و فعالیت استارتاپ‌‌های مختلف و ارائه‌ی الگوهای نوین در زمینه‌ سبک‌های مختلف آشپزی، از دستاوردهای مهم‌ و اصلی‌ دستاوردهای پیشرفت تکنولوژی در صنعت آشپزی به‌شمار می‌آیند. مجله آشپزی قندپهلو با استفاده از تمامی پیشرفت‌ها و تحولات رخ‌داده در حوزه‌ی آشپزی، توانسته است فعالیتش را متناسب با تکنولوژی‌های روز جهان همگام کند و در اختیار کاربران خود قرار دهد.

صنعت آشپزی و آشپزخانه چیست؟

آشپزی یکی از حرفه‌های جذاب، درآمدزا و متنوع و ضروری محسوب می‌شود. در چندین سال گذشته، این صنعت محبوب دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده و توانسته است به‌منظور مرتفع‌ساختن نیازهای تغذیه‌ای جوامع امروزی بشر، گامی مؤثر بردارد. امروزه، ورود ابداعات و اختراعات مرتبط با تکنولوژی در این حوزه اهمیت بسیار زیادی دارد و به شکل‌گیری سبک خاصی از طبخ و سِرو و آموزش اصول مرتبط با صنعت آشپزی می‌شود. بیشترین تأثیر پیشرفت‌های تکنولوژی بر صنعت آشپزی به طراحی و تولید تجهیزات آشپزخانه‌ای و اپلیکیشن‌های مختلف آموزش آشپزی و خدمات مربوط به عرضه‌ی غذا بازمی‌گردد.

قندپهلو، وب‌سایت آموزش آشپزی و شیرینی‌پزی، به دانستنی‌های آشپزی و رستوران‌گردی و خواص مواد‌غذایی نیز می‌پردازد. در‌حال‌حاضر، حدود ۸،۰۰۰ مطلب در این وب‌سایت منتشر شده است که به‌لطف آن‌ها و با دسته‌بندی‌های موجود، به‌ طرز تهیه‌ی تمامی غذاهای سنتی و محلی و بین‌المللی می‌توانید دسترسی داشته باشید.

سایت قندپهلو

وب‌سایت قندپهلو به‌تازگی فعالیتش را در زبان انگلیسی نیز آغاز کرده است تا غذاهای سنتی و محلی اصیل ایرانی را به تمام جهان معرفی کند.

تأثیر تکنولوژی بر صنعت آشپزی

در نگاه کلی، می‌توان تأثیر پیشرفت تکنولوژی بر صنعت آشپزی را این‌چنین خلاصه کرد:

۱. هوشمندسازی آشپزخانه

هوشمندسازی آشپزخانه‌های خانگی و صنعتی یکی از تأثیرهای مهم پیشرفت تکنولوژی در این حوزه به‌شمار می‌آید. انواع مختلف گجت و برنامه و اپلیکیشن‌های گوشی هوشمند مرتبط با آشپزی، از‌جمله‌ اثرهای دیگر تکنولوژی هستند که به‌موجب آن‌ها خدماتی درزمینه‌ی فرایند هوشمند‌سازی آشپزخانه‌ها شکل گرفته‌اند. فرایند هوشمندسازی آشپزخانه در بسیاری از ارگان‌های خصوصی و دولتی نیز اجرا می‌شود و تنها مختص به آشپزخانه‌های خانگی نیست. آماده‌سازی قهوه، چای، دم‌نوش و انواع نوشیدنی‌های سرد‌و‌گرم، آماده‌سازی فهرست خرید و تشریفات صبحانه، از‌ خدمات مهم و تأثیرهای پیشرفت تکنولوژی بر صنعت آشپزی به‌شمار می‌آید.

۲. تجهیزات مدرن صنعت آشپزی

به‌لطف دستگاه‌های تکنولوژی‌محوری، مانند گوشی هوشمند و تبلت و دستبندهای هوشمند، دستورالعمل‌ها و اپلیکیشن‌های ویژه‌ی آشپزی در سبک‌ها و رژیم‌های مختلف غذایی به‌شکل آنلاین و آفلاین فراهم شده‌اند. این بخش از تأثیرهای پیشرفت تکنولوژی در‌مقایسه‌با سایر خدمات ایجادشده، فراگیری بیشتری در بین کاربران دارد و استقبال وسیع‌تری از آن شده است.

۳. استفاده از شبکه‌های اجتماعی 

امروزه، استفاده از نرم‌افزار، اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، شبکه‌‌های اجتماعی و وب‌سایت‌هایی مانند «قندپهلو» از کاربردها و تأثیری رایج‌ و اصلی‌ پیشرفت تکنولوژی در حوزه‌ی صنعت آشپزی است. این بخش از تکنولوژی کمک شایانی به گسترش و توسعه‌ی بدون محدودیت فرهنگ‌‌های غذایی در سراسر جهان می‌کند و به تسهیل روند طبخ و آشنایی با سبک‌ها و فوت‌‌و‌فن‌های آشپزی آسان، سریع، مقرون‌به‌صرفه و مدرن منجر می‌شود.

تأثیر تکنولوژی بر آشپزخانه‌های صنعتی

قطعا یکی از تأثیرهای چشمگیر تکنولوژی رویکرد جدید فرایندهای طبخ، انتخاب، سفارش، خرید و سِرو خوراکی‌های رستورانی و آشپزخانه‌های صنعتی است. این تغییرات و تحولات به‌لطف طراحی و تولید تجهیزات و ابزارهای نوین در تأسیس و راه‌اندازی رستوران‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی و غذاخوری‌های کوچک و بزرگ حاصل شده‌اند.

آشپزخانه صنعتی

طراحی و تهیه‌ی سیستم‌های تایمردار و مجهز به قطع‌کن‌های خودکار به‌عنوان یکی از امکانات موجود مهم در تجهیزات نوین آشپزی، گامی مؤثر برای کاهش هزینه‌ها و اتلاف زمان به‌حساب می‌آید. دستگاه‌هایی مانند مایکروویوها و مایکروفرها و اجاق‌گازهای مدرن، از دیگر تحولات و تغییرات حاصل از پیشرفت تکنولوژی در صنعت آشپزی هستند.

استفاده از تابلوهای منو دیجیتال

طراحی و تولید و استفاده از تابلوهای منو دیجیتال از دیگر تغییرات تکنولوژی‌محور در فضای مراکز تهیه و توزیع غذا است که امکان اطلاع‌رسانی آسان و فراگیر را فراهم می‌آورد. تابلوهای منو دیجیتال نیاز به تغییر روزانه‌ی منو غذا و قیمت‌ها را رفع کرده‌اند. تابلوهای منو دیجیتال امکان مشاهده منو تمامی غذاها و جزئیات مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن را برای کاربران فراهم می‌سازند. امروزه، بیشتر مراکز تهیه و توزیع غذاهای رستورانی و شرکتی و بیرون‌بر از این تابلوها استفاده می‌کنند. امکان نصب و استفاده از اپلیکیشن‌ مراکز و واحدهای عرضه‌کننده غذا، رستوران‌ها، مراکز تهیه‌ی غذای شرکتی، به‌ویژه فست‌فودها از دیگر مزایای پیشرفت تکنولوژی در حوزه‌ی آشپزی است که توانسته تأثیر بسزایی بر روند سفارش و دریافت آنلاین غذا بگذارد.

تأثیر تکنولوژی بر آینده صنعت آشپزی

به‌طورکلی، می‌توان گفت صنعت آشپزی وام‌دار پیشرفت‌های به‌وجودآمده در دنیای تکنولوژی است. با وجود تمام تغییرات و تحولات متأثر از تکنولوژی در حوزه‌‌ی آشپزی، همچنان امید می‌رود آینده‌ی روشن و درخشانی در انتظار خدمات مربوط به صنعت آشپزی در سراسر جهان باشد و تحولات شگفت‌انگیزی در این زمینه رخ دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر