حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

بیش از ۹ هزار دستگاه از خودروهای دپوشده در گمرک ترخیص شدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

روح‌الله لطیفی، سخن‌گوی گمرک ایران، اعلام کرد ۱،۱۰۰ خودرو فاقد ثبت سفارش هستند و ثبت سفارش ۴۰۰ خودرو هم باطل شده است. وی افزود: 

حدود ۷۰۰ خودرو در گمرکات باقی مانده است که قبل از ثبت سفارش وارد کشور شده بودند تا هم‌زمان با ورود به گمرک ثبت سفارش دریافت کنند. بیش از ۲،۰۰۰ خودرو نیز پرونده‌ی قضایی دارند. خودروهای مزبور به‌شرط برائت ترخیص خواهد شد.

 گمرک در گذشته کنترل‌کننده کالا برای اخذ عوارض و حقوق دولتی برای کشورها بود؛ اما بعد از مدتی قوانین تسهیلگری نیز ضمن موارد کنترلی، کنار گمرکات دنیا مطرح و در بسیاری از کشورها قوانین مدنظر مصوب شد.

 اعضای سازمان جهانی گمرک نیز به‌دنبال دستیابی به دو موضوع کنترل دقیق و سرعت‌بخشی به عبور کالا از مرزها برای تجارت بین کشورها بوده‌اند. ایران یکی از اعضای قدیمی‌ سازمان جهانی گمرک و سازمان گمرک نیز یکی از سازمان‌های باسابقه‌ی کشور است. به‌نظر بسیاری از کارشناسان، اگر هر روز کالایی در گمرک بیشتر متوقف شود، ۱ درصد بر بهای تمام‌شده‌ی کالا افزوده خواهد شد؛ درحالی‌که در تجارت جهانی، کاهش قیمت کالا نقش بسزایی برای حضور در بازار رقابتی دنیا ایفا می‌کند.

براین‌اساس، ضمن رعایت قوانین با هوشمند و الکترونیکی کردن رویه‌های گمرکی بر عبور کالا از مرزهای کشور، می‌توان سرعت بیشتری بخشید. در بحث محاسبه‌ی هوشمند ریسک کالا سه لاین سبز و زرد و قرمز وجود دارد و در لاین سبز کالا بدون توقف است.

 بیش از سی دستگاه در ایران درگیر تجارت خارجی هستند. اگر کالایی خارج یا وارد کشور شود، دستگاه‌های متعددی با قوانین متفاوت درگیر هستند. در زمان کنونی، برخی از اختیارهای دستگاه‌ها مانند استاندارد واحد کالاها تفویض و مقرر شده است از آزمایشگاهی امین استفاده شود و آنالیزهای تأییدشده را چند دستگاه تأیید کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر