قیمت و مشخصات کلیدی گلکسی کروم بوک 2 سامسونگ

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – مشخصات کلیدی گلکسی کروم بوک 2 سامسونگ به فضای مجازی راه پیدا کرد. قیمت در نظر گرفته شده برای این محصول 699 دلار است.  

 اوایل سال جدید میلادی بود که سامسونگ گلکسی کروم بوک را به عنوان یک محصول ممتاز روانه بازار کرد. حال خبر رسیده که نسل بعدی این دستگاه یعنی گلکسی کروم بوک 2 نیز به زودی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

ایوان بلس به تازگی تصاویری از لپ تاپ جدید را به اشتراک گذاشته و مشخصات کلیدی آن را برملا کرده است. علاوه بر این قیمت در نظر گرفته شده برای کروم بوک 2 نیز هم اکنون دست به دست در فضای مجازی می چرخد.

یک حساب کاربری توییتر به نام _h0x0d_ چندی پیش در صفحه خود اعلام کرده که این دستگاه قرار است با قیمت 699 دلار، یعنی حدودا 300 دلار ارزان تر از کروم بوک قبلی به فروش برسد.

مشخصات کلیدی گلکسی کروم بوک 2

غول فناوری کره بارها درباره مشکل باتری کروم بوک اصلی ابراز نگرانی کرده است. این لپ تاپ ابتدا قرار بوده تا شارژ را به مدت 8 ساعت درون خود نگه دارد اما بعدا معلوم شد که دستگاه پس از گذشت تنها 4 ساعت خاموش می شود. ظاهرا سامسونگ این بار گفته که طول عمر باتری نسل بعدی کروم بوک، 12 ساعت خواهد بود.

یکی از اقداماتی که شرکت کره ای برای افزایش طول عمر باتری انجام داده، تغییر نمایشگر است؛ بدین ترتیب که گلکسی کروم بوک 2 به جای پنل های امولد 4K در نسل قبل، از صفحه QLED یا کوانتوم دات LED بهره می گیرد.

اما چرا قیمت لپ تاپ جدید کمتر از نسل قبلی است؟ طبق اطلاعات منتشر شده، کروم بوک 2 به جای پردازنده Core i5 اینتل، به نسل دهم Core i3 مجهز شده که البته کمی عجیب است؛ زیرا اینتل اخیرا نسل یازدهم تراشه های خود را نی وارد بازار کرده است. با این حال از یاد نبریم که پردازنده Core i3 نیز به خوبی از پس Chrom OS بر می آید.

اگر اطلاعات فوق صحت داشته باشند، می توان گفت که Chrombook 2 یکی از رقبای اصلی پیکسل بوک گو گوگل است. ضمنا با توجه به قیمت پایین این محصول، باید منتظر فروش بالای آن در هفته های اول باشیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر