حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

شرکت خودروسازی سانگ یانگ کره جنوبی اعلام ورشکستگی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت خودروسازی سانگ یانگ موتورز کره جنوبی به دلیل کاهش شدید فروش محصولات خود ناشی از شیوع جهانی ویروس کرونا، درخواست اعلام ورشکستگی کرد.

 

کمپانی کره‌ای سانگ یانگ موتورز یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان این کشور به شمار می‌رود که در حال حاضر با بحران‌های مالی شدید مواجه شده و توان پرداخت وام ۵۴.۵ میلیون دلاری را ندارد. این کمپانی که ۷۵ درصد از سهام خود را به شرکت خودروسازی هندی ماهیندرا و ماهیندرا واگذار کرده، به تاخیر افتادن بازپرداخت وام را به دلیل دشواری‌های شرایط بازار دانسته است. متصدیان سانگ یانگ اعلام داشته‌اند که با سرمایه‌گذاران و اهداکنندگان وام به توافق جدیدی دست نیافته و نیاز به کمی زمان دارند.

سانگ یانگ

به گزارش رسانه تک تایمز به نقل از ایران جیب، کمپانی سانگ یانگ موتورز درخواست وام بازسازی به جهت خرید زمان نموده تا فرآیندهای توانبخشی را حدود سه ماه به عقب بیندازد. سخنگوی شرکت ماهیندرا در این باره چنین گفته است: در طول دوره بازسازی کمپانی ماهیندرا مسئولیت را برعهده می‌گیرد و با سانگ یانگ به تعامل کامل می‌پردازد تا شرایط به وضعیت عادی باز گردد و مذاکرات با طرف‌های درگیر این مسئله به نتیجه نهایی برسد.

 

با این حال به نظر می رسد که کمپانی ماهیندرا به فکر فروش شرکت سانگ یانگ باشد، چرا که در طول دو- سه دهه اخیر این کمپانی کره‌ای نتوانسته به اندازه کافی درخشان ظاهر شود و سود پایداری را نصیب مالکان خود کند. وضعیت شیوع بیماری کرونا نیز احتمالا بهانه‌ای بیش نیست؛ چرا که گرچه تحت این شرایط بسیاری از خودروسازان دنیا با کاهش فروش و سودآوری روبرو هستند اما کمپانی سانگ یانگ پیش از شیوع کرونا نیز وضعیت چندان مناسبی نداشت.

این خودروساز تمرکز خود را بر تولید محصولات کراس‌اوور شاسی بلند و وانت پیکاپ گذاشته و طی ۲۰ سال گذشته امید زیادی به بازارهای صادراتی داشته است. از لحاظ طراحی نیز انتقادات زیادی بر محصولات سانگ یانگ وارد بوده و آنها نتوانسته‌اند به اندازه محصولات هیوندای و کیا در بازارهای جهانی خوش بدرخشند.

 

 سخنگوی سانگ یانگ در این باره چنین تصریح کرده است: ما از این وضعیت ناگوار که نتیجه شیوع بیماری کروناست و موجب دل‌نگرانی سهامداران و کارکنان کمپانی شده است، بسیار متاسفیم. هر آنچه از دستمان بر بیاید جهت برون‌رفت از این وضعیت به کار می‌گیریم و سعی می‌کنیم کمپانی قدرتمند و رقابت‌پذیرتری برای آینده بسازیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر