اشاره پتنت‌های جدید اپل به پشتیبانی از چند کاربر

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هر دو دستگاه‌های آیفون و آیپد اپل طی سالیان گذشته مسیر مشابهی را پیموده‌اند و در اکثر قابلیت‌ها یکسان عمل کرده‌اند. در حقیقت پیش از این آیپد نمونه بزرگ شده از آیفون به شمار می‌آمد که تنها به ویژگی‌های برقراری تماس مجهز نشده بود.

 با این وجود اکنون آیپد در شکاف انجام فرایند‌های مشابه آیفون و یا یک لپ‌تاپ گیر افتاده است. با این که شاید مدت‌ها طول بکشد تا این محصول عملکرد منحصر به فرد خود را به رخ کاربران بکشد اما اپل برنامه‌های زیادی را برای پیاده‌سازی دارد. به صورتی که ممکن است آیفون و آیپد در آینده پشیتیبانی از چندین کاربر را ارائه بدهند؛ قابلیتی که سبب می‌شود تا شما به آسانی یک اپلیکیشن را میان اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارید.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شده، طبق شایعات اپل در حال کار روی یک پروسه امن است که پشتیبانی از چندین کاربر را به دستگاه‌های آیفون و آیپد می‌آورد. با این حال مقداری توجه به تصاویر ثبت اختراع این قابلیت نشان می‌دهد که هیچ اشاره‌ای به iOS نشده است. ظاهراً اپل در تلاش است تا تمام فرایند یا عملکرد این ویژگی را به صورت یکپارچه پیاده کند. آن‌گونه که آشکار است، این دستگاه‌ها به استفاده از چندین کلمه عبور، مقادیر منحصر به فرد رمزگذاری شده و موارد بیشتری جهت اتصال به هر کابر مجهز خواهند شد. کاربر مذکور در همان صفحه ورود اعتبارسنجی خواهد شد و سپس به تنظیمات دستگاه و پروفایل خود دسترسی پیدا خواهد کرد. در این میان باید توجه کنید که داده‌ها حتماً نیاز به رمزگذاری دارند؛ زیرا در غیر این صورت کابران دیگر می‌توانند به اطلاعات مابقی افراد دسترسی داشته باشند.

ثبت اختراع چند کاربر اپلیک موضوع در ویژگی پشتیبانی از چندین کاربر، درون این دستگاه‌ها قابل توجه است؛ در واقع برخی از اصلی‌ترین گزینه‌ها تنها در انحصار کاربر اصلی باقی خواهد ماند در حالی که گزینه‌های معولی برای همه در دسترس قرار خواهند گرفت. برای مثال اپل پی (Pay)، ورود به اپ استور، آی‌کلود، خرید‌های درون برنامه‌ای و اشتراک‌های ماهانه تنها منحصر به کاربر اصلی است و بقیه موارد در اختیار تمام افراد قرار خواهند گرفت.

تصاویر ثبت اختراع جدید اپل پیرامون عملکردهای ویژه پردازنده هم توضیحاتی را ارائه داده‌اند. پردازنده‌های محصولات اپل به استفاده از چندین عملکرد و انواع فرایند‌های کنترل خروجی‌ها و ورودی‌ها خواهند پرداخت تا مبادا اشتباهی در شناسایی کاربر مورد نظر رخ دهد.

جدا از تمام موارد ذکر شده، عدم اشاره اپل به پردازنده‌های T2 بسیار عجیب به نظر می‌رسد. این مسئله می‌تواند این شبهه را ایجاد کند که اپل در حال کار روی پردازنده متفاوتی است. این تصاویر همچنین توضیح می‌دهند چگونه در حالی که مدیر دستگاه قادر به مشاهده تمام پروفایل‌ها است، کاربران عادی دسترسی محدودی به این بخش دارند.

افراد طی استفاده از قابلیت پشتیبانی چند کاربره قادر خواهند بود تا به وسیله تاچ آی‌دی، فیس آی‌دی و کلمه عبور وارد حساب خود شوند. اگر کاربران تلاش کنند که به حساب‌های بقیه اشخاص وارد شوند (چیزی که پرتاب کلمه عبور نامیده می‌شود) مکانیزم‌های جدید اپل، سرعت عملکرد سیستم را کاهش خواهد داد. در حقیقت از این قابلیت جهت «کاهش دفعاتی که کاربر غیرمجاز می‌تواند رمز‌های نادرست وارد کند»، بهره گرفته خواهد شد.

در حال حاضر تنها همین موارد به طور عمومی فاش شده‌اند. با این حال گزارش شده که اپل ثبت اختراعات بسیار بیشتری را انجام داده است که هنوز به طور رسمی به اطلاع کاربران نرسیده‌اند. برای اطلاع از اخبار بیشتر ما را دنبال کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر