افزایش شدید قیمت گوشی‌های پرچم‌دار در سال ۲۰۲۰

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هنگامی که ما قیمت گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را با یکدیگر مقایسه کردیم، متوجه شدیم که بدون شک گوشی‌های پرچم‌دار افزایش قیمت زیادی را تجربه کرده‌اند. این به آن معناست که وقتی کاربران قصد دارند برترین محصول یک برند خاص را خریداری کنند، نیاز به هزینه بیشتری نسبت به قبل دارند. حتی اگر قصد داشته باشید تا یک مدل پرچم‌دار استاندارد شبیه به گذشته را داشته باشید، آن خرید نیز هزینه زیادی در بر خواهد داشت.

همه گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار اندرویدی افزایش قیمت داشته‌اند

اولین چیزی که افزایش قیمت مدل‌های پرچم‌دار را به‌وضوح نشان می‌دهد، این است که برندهای زیادی در زمینه طراحی و عرضه گوشی‌های هوشمند برتر فعالیت دارند. علاوه بر گلکسی S20 الترا، P40 پرو هواوی پلاس و می ۱۰ الترا شیائومی، مدل‌های شگفت‌انگیز دیگری نیز از سری اوپو فایند، وان‌پلاس و دیگر شرکت‌ها وجود دارد.

پس از مقایسه قیمت‌های پایه بهترین محصولات تولیدکنندگان مختلف در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، مشخص است که به‌جز کاهش قیمت سری پرو مکس آیفون اپل، محصولات برتر با برندهای دیگر افزایش قیمت مشخصی داشته‌اند. در عین حال، علاوه بر وان‌پلاس، برندهای بزرگ نام‌های جدیدی را نیز برای تفسیر محصولات جدید خود برگزیده‌اند.

در این میان، قیمت سری گلکسی نوت سامسونگ از ۷۹۹۹ یوان (۱۲۲۵ دلار) برای نسخه نوت ۱۰ پلاس ۵G به ۹۱۹۹ یوان (۱۴۰۹ دلار) برای نوت ۲۰ الترا ۵G تغییر کرده است. قیمت سری میت هواوی از ۶۸۹۹ یوان (۱۰۵۶ دلار) برای میت ۳۰ پرو به ۸۹۹۹ یوان (۱۳۷۸ دلار) برای میت ۴۰ پرو پلاس تغییر کرده است. قیمت شیائومی می ۹ پرو ۵G از ۳۶۹۹ یوان (۵۶۶ دلار) به ۵۲۹۹ یوان (۸۱۱ دلار) برای می ۱۰ الترا تغییر کرده است. قیمت گوشی‌های پرچم‌دار وان‌پلاس نیز از ۴۵۹۹ یوان (۷۰۴ دلار) برای وان‌پلاس ۷T پرو به ۵۳۹۹ یوان (۸۲۷ دلار) برای وان‌پلاس ۸ پرو تغییر کرده است.

همچنین لازم به ذکر است که اپل نه تنها قیمت سری پرو مکس را از ۹۵۹۹ یوان (۱۴۷۰ دلار) به ۹۲۹۹ یوان (۱۴۲۴ دلار) کاهش داد، بلکه حافظه داخلی مدل‌ها را از ۶۴ گیگابایت به ۱۲۸ گیگابایت نیز افزایش داد. بنابراین نه تنها شاهد کاهش قیمت بوده‌ایم، بلکه ظرفیت داخلی نیز دو برابر شده است.

Android Flagship

سامسونگ و اپل اساساً تغییرات زیادی در مدل‌های «استاندارد» خود ایجاد نمی‌کنند

با این وجود، علیرغم قیمت بالای مدل‌های برتر پرچم‌دار از برندهای مختلف، تولیدکنندگانی مانند سامسونگ و اپل نیز قیمت مدل‌های استاندارد پرچم‌دار را بدون تغییر نگه داشته‌اند.

قیمت سری گلکسی S20 سامسونگ در ابتدای عرضه بدون شک دارای همان قیمت سال ۲۰۱۹ است. قیمت گلکسی S20 از ۶۹۹۹ یوان (۱۰۷۲ دلار) شروع می‌شود، در حالی که قیمت گلکسی S10 در سال ۲۰۱۹ از ۵۹۹۹ یوان (۸۱۹ دلار) شروع می‌شد. بنابراین، قیمت پایه ۱۰۰۰ یوان افزایش یافته است. با این حال، سامسونگ در نیمه دوم سال نیز گلکسی S20 FE را با قیمت ۴۹۹۹ یوان (۷۶۵ دلار) عرضه کرد که دارای همان قیمت گلکسی S10e 2019 بود.

در مورد غول فناوری آمریکایی یعنی اپل نیز، آیفون ۱۲ این شرکت از قیمت ۶۲۹۹ یوان (۹۶۴ دلار) شروع می‌شود که ۸۰۰ یوان در مقایسه با ۵۴۹۹ یوان (۸۴۲ دلار) آیفون ۱۱ در سال ۲۰۱۹ بیشتر است. با این حال، اپل آیفون ۱۲ مینی را نیز با اندازه کوچک به‌عنوان یک آیفون ارزان عرضه کرد. این گوشی دارای قیمت پایه ۵۴۹۹ یوان (۸۴۲ دلار) است. بنابراین، این گوشی هوشمند نیز دارای همان قیمت آیفون ۱۱ است.

بدون شک، سامسونگ و اپل مدل‌های پرچم‌دار جدیدی را برای جبران وجود جای خالی در بازار که ناشی از افزایش قیمت مدل‌های استاندارد پرچم‌دار بوده است، ارائه داده‌اند. در عین حال، پردازنده و عملکردهای اصلی مرتبط بدتر از قبل نشده‌اند. بنابراین، این محصولات می‌تواند تقریباً همان تجربه محصولات برتر را برای بیشتر کارهای روزمره داشته باشند.

چه کسی به بازار فشار وارد می‌کند؟

با این حال، افزایش قیمت پرچم‌داران در سال ۲۰۲۰ ممکن است به این معنی باشد که برخی از مصرف‌کنندگان در آینده نه تنها شانس خرید پرچم‌داران برتر را از دست می‌دهند، بلکه به‌تدریج توانایی خرید پیکربندی پرچم‌داران استاندارد را نیز از دست می‌دهند. درست مانند مدل Core i9 در بازار پردازنده‌های فعلی که بسیار گران است. همه مصرف‌کنندگان قصد ندارند تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

قیمت شیائومی می ۹ در سال ۲۰۱۹ از ۲۹۹۹ یوان آغاز شد و در سال ۲۰۲۰، قیمت شیائومی می ۱۰ از ۳۹۹۹ یوان (۶۱۲ دلار) آغاز شده است. این شرکت همچنین در آن زمان اظهار داشت که این پیکربندی در گوشی‌های شرکت‌های دیگر بیش از ۴۰۰۰ یوان هزینه دارد.

قیمت وان‌پلاس ۷ ۲۰۱۹ از ۲۹۹۹ یوان (۴۵۹ دلار) آغاز شده است. در سال ۲۰۲۰، قیمت وان‌پلاس ۸ نیز به ۳۹۹۹ یوان (۶۱۲ دلار) تغییر کرده است.

بدیهی است که افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند باعث می‌شود بسیاری از مشتریان منتظر ویژگی‌های بهتر و قدرت پردازشی بالاتر باشند. به‌علاوه، با افزایش قیمت‌ها، احتمالاً کاربرانی که توانایی مالی محدودی دارند، دیگر نمی‌توانند مدل‌های پرچم‌دار را بخرند. به هر حال، بار مالی خرید یک گوشی پرچم‌دار جدید در حال افزایش است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر