زوم برای رقابت با Outlook‌ و Gmail سرویس ایمیل راه‌اندازی می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

با شیوع بیماری کرونا، بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک از کارکنان خود خواستند فعالیتشان را به‌صورت دورکاری و از خانه انجام دهند. چنین اقداماتی که البته با خودقرنطینگی یا قرنطینه‌ی اجباری در برخی از مناطق دنیا همراه شد به بهبود بازار برخی از کالاها ازجمله لوازم جانبی کامپیوتر و همچنین نرم‌افزارهای ارتباطی مانند اپلیکیشن‌های تماس تصویری کمک شایانی کرد.

زوم یکی از سرویس‌های چت تصویری است که طی ماه‌های اخیر با استقبال فراوانی روبه‌رو شد و توانست به یکی از ابزارهای محبوب برای کاربران عادی و کسب‌وکارها تبدیل شود. در حال حاضر بسیاری از کاربران برای برقراری تماس تصویری با دوستان و اعضای خانواده خود از ابزارهایی مانند اپلیکیشن زوم استفاده می‌کنند و کسب‌وکارها کوچک و بزرگ نیز برای برقراری تماس با اعضای شرکت، مشتریان و حتی برگزاری جلسات از ابزاری مانند زوم به کار می‌گیرند.

موفقیت زوم به این شرکت کمک کرد تا رقابت جدی‌تری با غول‌های فناوری ازجمله گوگل و مایکروسافت داشته باشد و حتی به فکر گسترش خدمات خود نیز بیافتد. طبق گزارش‌ها، زوم می‌خواهد سرویسی مشابه با جیمیل گوگل یا اوتلوک مایکروسافت برای ارسال ایمیل ارائه دهد و رقابت با شرکت‌های بزرگ دنیا را به عرصه‌های بیشتری بکشاند.

متاسفانه سران زوم در مورد سرویس ارسال ایمیل خود توضیحات بیشتری ارائه نداده‌اند و مشخص نیست که وجه تمایز سرویس جدید زوم با سرویس‌ ایمیل شرکت‌های دیگر چه خواهد بود. بااین‌حال، زوم می‌گوید که خدمات نسل بعدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. انتظار می‌رود سرویس ارسال ایمیل زوم در اوایل سال ۲۰۲۱ در دسترس عموم قرار گیرد. بااین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حال، شرایط استفاده از آن هنوز مشخص نیست و درواقع نمی‌دانیم آیا سرویس ارسال ایمیل زوم نسخه‌ی رایگان نیز دارد یا کاربر برای ساخت حساب باید هزینه‌ای را پرداخت کند. 

در ادامه بخوانید:

سرویس‌هایی مانند جیمیل و اوتلوک امکان ساخت حساب کاربری رایگان را در اختیار کاربر قرار می‌دهند و در برابر ارائه خدمات بیشتر، مبلغی را دریافت می‌کنند؛ اما برخی از سرویس‌ها نیز وجود دارند که حتی برای ساخت حساب کاربری نیز باید مبلغی را پرداخت کرد. زوم نیز می‌تواند در هر یک از دو حالت، سرویس ارسال ایمیل خود را ارائه دهد؛ اما باید در نظر داشت که رقبای سرسختی بر سر راه زوم قرار دارند؛ اما احتمالا زوم برای رقابت جدی‌تر با مایکروسافت تیمز به‌دنبال ارائه خدمات بیشتر است.

در حال حاضر مایکروسافت تیمز امکانات گسترده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که بخشی از آن‌ها با ابزارها و سرویس‌های دیگر مایکروسافت در دسترس هستند. زوم نیز در نظر دارد از ابزاری برای ارائه‌ی چت تصویری خارج شود و مانند مایکروسافت تیمز محیطی حرفه‌ای برای کسب‌وکارها بسازد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر