کانترپوینت: مدیاتک بزرگ‌ترین سازنده تراشه ۲۰۲۰ است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

با استناد به گزارشی از کانترپوینت، شرکت مدیاتک بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ است و سهم این سازنده از بازار به ۳۱% می‌رسد. عملکرد قدرتمند مدیاتک در بازه قیمت ۱۰۰ تا ۲۵۰ دلار و رشد در بازارهایی کلیدی مثل چین و هند به این شرکت کمک کرده است تا به بزرگ‌ترین سازنده تراشه گوشی هوشمند تبدیل شود.

در همین زمان، کوالکوم بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های ۵G در سه‌ماهه سوم سال میلادی است. از تمام گوشی‌های هوشمند پشتیبانی‌کننده از نسل پنجم شبکه، ۳۹% مجهز به تراشه‌های این شرکت هستند. در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ تقاضا برای گوشی‌های ۵G دو برابر شده است و این دستگاه‌ها ۱۷% از فروش کلی گوشی‌ها را به اختصاص داده‌اند. انتظار می‌رود در سه‌ماهه چهارم سال، یک سوم از صادرات، سهم دستگاه‌های ۵G باشد. کوالکوم هنوز این شانس را دارد که در سه‌ماهه آخر سال رتبه برتر را مال خود کند.

تحریم‌های اعمال‌شده به هواوی از طرف دولت آمریکا برای دیگر سازندگان بزرگ مثل سامسونگ، شیائومی و دیگران سودمند بوده است. برای مثال، سهم تراشه‌های مدیاتک در محصولات شیائومی نسبت به بازه مشابه در سال گذشته بیش از سه برابر شده است. افزون بر این، توانسته است فضای خالی‌ای که توسط تحریم‌های آمریکا علیه هواوی پدید آمده بود را جبران کند.

زمانی که درباره راهبردهای توسعه دو سازنده تراشه سخن به میان می‌آید، محقق و تحلیلگر آنکیت مالهاترا (Ankit Malhotra) می‌گوید، «کوالکوم و مدیاتک طیف محصولات خود را تغییر داده‌اند و در اینجا تمرکز روی خواسته‌های مشتریان به عاملی کلیدی تبدیل شده است. سال گذشته مدیاتک سری G را که مخصوص گیمینگ بودند منتشر کرد و تراشه‌های دیمنسیتی این شرکت به گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه کمک کرد تا قادر به پشتیبانی از نسل پنجم شبکه باشند. ریلمی V3 که ارزان‌ترین دستگاه ۵G است، نیروی خود را از مدیاتک می‌گیرد».

وقتی بحث روی چشم انداز سازندگان تراشه است، مالهاترا عقیده دارد که « تمرکز کنونی سازندگان روی تولید انبوه تراشه‌های ۵G خواهد بود که پتانسیل  دیگر بخش‌ها مثل گیمینگ در فضای ابری را آزاد می‌کند که در نهایت منجر به افزایش تقاضا برای پردازنده‌ها و پردازشگر‌های قوی‌تر می‌شود. کوالکوم و مدیاتک به رقابت برای تصاحب جایگاه اول ادامه خواهند داد».

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر