اپل پشتیبانی کامل از نمایشگرهای فوق عریض را به سری مک M1 می‌آورد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای اپل در سال ۲۰۲۰ را می‌توان معرفی تراشه‌ی M1 دانست. صرف‌نظر از توان پردازشی کم‌نظیر و مصرف بهینه‌ی انرژی، تراشه‌ی M1 قدمی مثبت برای اپل در راستای استقلال از اینتل محسوب می‌شود؛ اما گام‌های نخست در مسیر استقلال، چالش‌هایی را نیز برای اپل به‌دنبال دارد. ظاهرا کامپیوترهای مک M1 از برخی از رزولوشن‌ها پشتیبانی نمی‌کنند؛ درواقع امکان استفاده از حداکثر رزولوشن در برخی از نمایشگرهای فوق‌عریض وجود ندارد.

سران اپل با بررسی گزارش‌ها اعلام کردند که برای برطرف ساختن ایرادات ذکرشده به‌زودی یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری منتشر می‌شود. انتقادات صورت گرفته لزوما به منزله‌ی ضعف عملکرد اپل در طراحی و توسعه سری جدید مک نیست. درواقع هم‌اکنون محصولات جدید سری مک با تراشه‌ی M1 قادر به پشتیبانی از رزولوشن‌های مختلفی هستند؛ اما آنچه کاربران تقاضا می‌کنند پشتیبانی از رزولوشن‌هایی برای نمایشگرهای اولترا واید و سوپر اولترا واید است.

تنظیمات وضوح نمایشگر در سیستم‌عامل Big Sur

برای مثال می‌توانید در تصویر بالا تنظیمات موجود در سیستم‌عامل macOS Big Sur را مشاهده کنید که گزینه‌ای برای انتخاب رزولوشن مناسب نمایشگرهای فوق عریض ندارد. اصولا استفاده از نمایشگرهای فوق عریض، گزینه‌ای است که برخی کاربران به‌جای استفاده از دو یا چند نمایشگر با نسبت تصویر متعارف انتخاب می‌کنند.

در ادامه بخوانید:

در هر صورت باید در نظر داشت که برخی از محصولات اپل مانند مک‌بوک ایر یا مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی تنها قادر به پشتیبانی از یک نمایشگر اکسترنال هستند. با این حساب باید به کاربران حق داد که به‌دنبال استفاده از نمایشگری فوق‌عریض باشند. چنین موضوعی در حالی رقم می‌خورد که مدل‌های قبلی مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو ۱۳ با پردازنده‌های اینتل قادر به پشتیبانی از چندین نمایشگر بودند.

متاسفانه کوپرتینونشین‌ها هنوز مشخص نکرده‌اند که آپدیت جدید سیستم‌عامل مک برای برطرف ساختن ایرادات ذکرشده در چه زمانی منتشر می‌شود. بااین‌حال، بخش پشتیبانی اپل، گزارش‌ها را بررسی و تأیید کرده است که نکته‌ی مثبتی محسوب می‌شود.

مدل جدید مک مینی نیز محدودیت‌های خاص خود را دارد. اپل برای محصول خود تنها یک درگاه HDMI در نظر گرفته است؛ اما امکان اتصال نمایشگر دیگری با استفاده از دیسپلی پورت وجود دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر