حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ماسکینو از محصول Shoplifting Detection خود در نمایشگاه ریتیل شو رونمایی خواهد کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ماسکینو در دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی مراکز خرید، مجتمع‌های تجاری، رویکردهای نوین صنعت خرده‌فروشی و صنایع وابسته در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از ۵ تا ۸ دی‌ماه امسال شرکت کرده است و از محصول Shoplifting Detection رونمایی خواهد کرد.

ماسکینو دومین محصول شرکت دانش‌بنیان بینش هوشمند نسل پیشرو است. شرکت بینش هوشمند نسل پیشرو فعال در حوزه احراز هویت، اولین محصول خود را با نام تجاری یوآیدی به بازار ایران معرفی کرد. یوآیدی با غیر حضوری کردن احراز هویت و با همکاری شرکت سپرده‌گذاری توانست کمک شایانی به سلامت جامعه کند و فرایند دریافت کد بورسی را غیر حضوری کند تا از تجمع افراد در دفاتر پیشخوان جلوگیری شود. در حال حاضر یوآیدی با همکاری شرکت آسان پرداخت (آپ) و اپلیکیشن ۷۲۴ بانک سامان، برای دریافت کد بورسی روزانه بیش از ۱۵ هزار کاربر را احراز هویت می‌کند.

هوش مصنوعی ماسکینو چگونه کار می‌کند

دوربین هوشمند ماسکینو ق از الگوریتم­‌های هوش مصنوعی شامل تشخیص چهره (Face Detection)، شناسایی (Recognition) و تطبیق چهره (Face Matching)، بهره می‌برد. با تعریف شدن چهره افراد در سیستم ماسکینو، به محض عبور از مقابل دوربین و حتی با وجود پوشیدن ماسک تشخیص داده می‌شود و متناسب با نیاز کسب‌وکارها، مأمورین امنیتی و مسئولان مربوطه را از ورود این افراد مطلع می‌سازد.

پنل یا داشبوردی به‌همراه این سیستم ارائه می‌شود که اپراتورهای مربوطه می‌توانند از طریق آن تصاویر دریافتی از دوربین ماسکینو را بررسی کنند و گزارش تردد افراد مختلف را در آن ببینند. همچنین در صورت عبور افرادی که تصویر آن‌ها بعنوان سارق یا لیست سیاه در سیستم تعریف شده باشد، این پنل با ارسال اخطار اپراتور مربوطه را مطلع می‌‌‌‌‌‌‌‌سازد. در ادامه به دو کاربرد اصلی ماسکینو اشاره خواهیم کرد: شناسایی سارقان فروشگاه‌ها و سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره با ماسک

جلوگیری از Shoplifting با شناسایی مظنونین قبل از ارتکاب جرم

بسیاری از فروشگاه‌ها و مراکز خرید با توجه به ساختار فروشگاه، تعداد زیاد راهرو و ساختار پیچیده و ورودی‌های مختلف، نیاز است تا با تعداد زیادی دوربین فضاهای مختلف فروشگاه‌ها را پوشش دهند و هیچگونه نقطه کوری باقی نماند. این یعنی تعداد زیاد دوربین و به تبع آن، تعداد زیادی نیروی انسانی. تقریبا غیر ممکن است که اپراتور انسانی بتواند تمامی دوربین‌ها را مانیتور و تخلف و سرقت را ثبت کند. علاوه بر این، بازنگری فیلم‌های ضبط‌شده با توجه به حجم بالای آن‌ها کاری زمانبر خواهد بود. چرا این وظایف را به هوش مصنوعی نسپاریم؟

در حال حاضر در بسیاری از مراکز خرید استرالیا، کره جنوبی، انگلستان و بسیاری دیگر از کشورهای پیشرفته از دوربین‌های هوشمند با قابلیت تشخیص چهره استفاده می‌کنند. بهره‌گیری از الگوریتم‌های نظیر یادگیری ژرف (Deep Learning) و یادگیری ماشین (Machine Learning) که به کمک آن چهره افراد را شناسایی (Face detection) و هویت سارقان را احراز (Face Recognition) می‌کند.

بنابراین فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مجتمع‌های تجاری با استفاده از دوربین‌های هوشمند ماسکینو قادر خواهند بود سارقانی که دوباره به فروشگاه مراجعه می‌کنند، شناسایی کنند. در حال حاضر سارقان بیش از یک دفعه فعالیت مجرمانه خود را در فروشگاه‌ها اجرایی می‌کنند و از این رو بسیاری از فروشگاه‌ها فهرستی از مظنونین تهیه کرده‌اند. با تعریف کردن چهره مظنونین در سیستم، دوربین‌های مجهز به هوش مصنوعی ماسکینو بلافاصله با ورود مظنون و مقایسه چهره او با آنچه در سیستم تعریف شده است، اخطاری به نیروی حراست ارسال می‌کنند.

مدیریت کنترل ورود و خروج با ویژگی تشخیص چهره با ماسک

یکی از چیزهایی که پاندمی به همه تحمیل کرد توانایی وفق دادن خود با معیارها و اقدامات سخت و تغییر روش‌های معمول و استاندارد انجام کارها است. و این وضعیت از طریق پیشرفت در تکنولوژی بهبود یافته است. با سیستم حضور و غیاب مبتنی بر تشخیص چهره، سازمان‌ها و کارکنان دیگر لازم نیست نگران امنیت و سلامتی‌شان باشند. سیستم حضور و غیاب ماسکینو قادر است با حذف روش‌های دسترسی سنتی و کارآیی کمتر، یک روش پیشرفته تکنولوژیکی و ایمن برای انجام کارهای روزانه را جایگزین کند. ماسکینو با استفاده از هوش مصنوعی و بهره‌گیری از الگوریتم‌هایی نظیر یادگیری ماشین و یادگیری ژرف، چهره کارمندان را حتی با ماسک تشخیص می‌دهد و بدون هیچگونه تماس، ورود و خروج کارمندان را ثبت کند. مزایای استفاده از این محصول ماسکینو چیست؟

۱. ثبت حضور و غیاب چهره حتی با ماسک

۲. نصب آسان با هزینه کم

۳. مدیریت ایمن و قابلیت مقیاس‌پذیری

۴. مزیت بدون لمس بودن

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر