حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

هوآوی میت ۴۰E توسط گواهینامه جدید خود لو رفت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سری گوشی‌های میت ۴۰ چند ماه پیش توسط هوآوی معرفی شدند؛ این سری شامل میت ۴۰، میت ۴۰ پرو، میت ۴۰ پرو پلاس و میت ۴۰ ویرایش RS پورشه است. هوآوی در کنار معرفی‌های ذکر شده از پنجمین عضو این خانواده موسوم به میت ۳۰E پرو ۵G هم رونمایی کرد. با این حال به نظر می‌رسد عضو دیگری از قلم افتاده باشد و ما شاهد یک ورودی جدید به نام میت ۴۰E نیز باشیم.

این دستگاه جدید ابتدا در پایگاه‌داده کنسرسیوم نیروی بی‌سیم (WPC) مشاهده شد. دستگاه یاد شده دارای شماره مدل OCE-AN00 (مشابه میت ۴۰ با شماره مدل OCE-AN10) در تاریخ ۱۹ آذر سال جاری (۹ دسامبر ۲۰۲۱ میلادی) در پایگاه‌داده این کنسرسیوم به ثبت رسیده است. افزون بر مورد ذکر شده این پایگاه شامل یک تصویر هم می‌شود که بسیار شبیه مدل معمولی میت ۴۰ است.

گوشی مذکور دارای یک نمایشگر خمیده است که در گوشه بالا سمت چپ از یک روزنه برای جای دادن تنها دوربین سلفی خود استفاده می‌کند. دکمه پاور با رنگ قرمز به همراه کلیدهای کنترل صدا در سمت راست آن قرار گرفته‌اند. همان‌طور که در تصویر مشخص است ما می‌توانیم در قسمت پشتی دستگاه چهار روزنه کلوچه‌ای‌شکل را مشاهده کنیم که میزبان ۳ عدد دوربین اصلی هستند. از دیگر موارد قابل توجه در قسمت پشتی می‌توان به واژه Leica و فلش LED موجود در روزنه چهارم اشاره کرد. قسمت بالایی میت ۴۰E میزبان جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و حسگر مادون قرمز است؛ در قسمت پایینی دستگاه کاملاً واضح می‌توان درگاه سیم‌کارت، درگاه شارژ USB-C و شکاف مشبک بلندگو را نظاره کرد.

گوشی هوآوی میت 40E

موسسه TENAA پیش از این هم گواهینامه یک گوشی تحت ساخت هوآوی با شماره مدل OCE-AN00 را صادر کرده بود. گوشی مذکور که به تایید TENNA رسیده، دارای یک نمایشگر ۶.۵ اینچی OLED با رزولوشن ۲۳۷۶ * ۱۰۸۰ است. این دستگاه برخلاف مدل معمولی میت ۴۰ که مجهز به پردازنده ۹۰۰۰E کایرین با فرکانس ۳.۱۳ گیگاهرتز است، از یک پردازند ۲.۸۶ گیگاهرتزی بهره می‌برد. این‌گونه گمانه‌زنی می‌شود که محصولات مورد نظر همان میت ۴۰E باشند و از پردازنده کایرین ۹۹۰E 5G یا کایرین ۹۹۰ ۵G استفاده کنند؛ در حقیقت از آن‌جایی که هوآوی در محصول جدید خود از پسوند «E»  استفاده کرده است، می‌توان احتمال به‌کارگیری پردازنده کایرین ۹۰۰E 5G را قوی‌تر دانست.

این گوشی با رم‌های ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایت و پیکربندی‌های مختلف حافظه داخلی از جمله ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت به بازار عرضه خواهد شد. مجموعه دوربین پشتی شامل یک لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و لنز‌های فرعی ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی می‌شود که دومی مربوط به تصویر برداری فوق عریض و سومی مربوط به تصویر برداری تله‌فتو است. دوربین سلفی هم دارای کیفیتی ۱۳ مگاپیکسلی است و همان‌طور که اشاره شد از طریق یک روزنه در قسمت بالایی نمایشگر جای می‌گیرد.

ما در هنگام عرضه میت ۴۰E شاهد پشتیبانی از درگاه افزایش حافظه (میکرو SD)، حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر و یک باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهیم بود. آخرین عضو از خانواده میت همراه با اندروید ۱۰ عرضه می‌شود ولی کاملاً آشکار است که درون برنامه به‌روزرسانی سیستم عامل لحاظ می‌شود.

فعلاً هیچ‌کس نظری در مورد تاریخ رونمایی رسمی از گوشی یاد شده ندارد اما می‌توان دید که این دستگاه همان میت ۴۰ معمولی با پردازنده‌ای متفاوت (کایرین ۹۹۰E 5G یا ۹۹۰ ۵G) است؛ در نتیجه ما می‌توانیم انتظار قیمت‌گذاری کمتر و اقتصادی‌تری را داشته باشیم. هوآوی احتمالاً این مدل را به دلیل محدودیت در تامین پردازنده‌های کایرین ۹۰۰۰ در نظر گرفته است. نظر شما چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر