سری Find X3 اوپو به سنسور جدید IMX789 سونی مجهز می شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – طبق گفته های یک افشاگر ناشناس، شرکت اوپو قصد دارد تا همکاری خود با سونی را ادامه داده و از سنسور IMX789 در پرچمداران جدید خود یعنی سری فایند ایکس 3 استفاده کند.

در حال حاضر تمام تولیدکننده های گوشی های هوشمند مسغول ارتقای فناوری دوربین در محصولات خود هستند و در این راستا، از شراکت کمپانی های دیگر بهره می گیرند. همانطور که می دانید اوپو در جدیدترین اسمارت فون خود یعنی Reno5 پرو 5G از سنسور قدرتمند IMX766 سونی استفاده کرده است. حال خبر رسیده که این کمپانی قصد دارد تا همکاری خود با سونی را ادامه داده و پرچمداران جدید خود یعنی سری Find X3 را به سنسور IMX789 سونی مجهز کند.

سونی و اوپو تا کنون همکاری خوبی را در زمینه توسعه سنسورهای سفارشی داشته اند. شرکت چینی برای گوشی اوپو فایند ایکس 2 نیز از سنسور 48 مگاپیکسلی IMX689 استفاده کرد؛ یک سنسور 1.43/1 اینچی (با قطر فیزیکی 11.2 میلیمتر) که به لطف فیلتر بایر چهارگانه خود قادر است تا 12 میلیون پیکسل 2.24 میکرومتری تولید کند. از دیگر مشخصات این سنسور می توان به ISO هوشمند اشاره کرد که در شرایط نوری مختلف، واکنش متفاوتی را از خود نشان می دهد.

تمام این مشخصه ها چه در گذشته و چه در حال حاضر از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تاثیر قابل ملاحظه ای در ارزش محصول دارند. اینطور که از نام IMX789 بر می آید، این سنسور احتمالا نسل بعدی IMX689 خواهد بود و انتظار می رود که قابلیت های پردازشی و همینطور تعداد فیزیکی پیکسل های آن به مراتب بهتر و بیشتر از سنسور فعلی باشد. حتی شاید این بار سونی و اوپو بر سر استفاده از یک سنسور 108 مگاپیکسلی به توافق برسند.

اما پرسش اصلی اینجاست که آیا اوپو سنسور جدید IMX789 سونی را در گوشی فایند ایکس 3 نیز به کار خواهد برد یا آن را تنها برای نسخه های پرو در نظر گرفته است؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر