هواوی پی۳۰ لایت با دوربین سه‌گانه منتشر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،



پس از مراسم اخیر هواوی، گوشی پی۳۰ لایت، به عنوان مقرون به صرفه‎ترین گوشی از مجموعه پی۳۰، عرضه شد. در ادامه به برخی از مشخصات گوشی مذکور که از کیفیت بالایی برخوردار است می‌پردازیم. با تک تایمز همراه باشید.

درحالی‌که در همایش اخیر هواوی، بیشتر توجه‌ها جلب گوشی‌های پی۳۰ و پی۳۰ پرو شده بودند، گوشی پی۳۰ لایت بی‌سروصدا وارد لیست گوشی‌های آماده پیش‌فروش این  شرکت قرار گرفت.

پس‌ازاینکه گوشی مذکور در فروشگاه‌های فیلیپینی موجود شد، وب‌سایت رسمی هواوی در کانادا نیز خبر از در دسترس شدن این گوشی برای متقاضیان داد. هرچند تاکنون مشخصات گوشی مذکور در سایت هواوی درج نشده‌ اما Freedom  و Videotron، شرکای کمپانی چینی مشخصات کامل را آن را رسانه‌ای کردند.

پی۳۰ لایت همچون دیگر گوشی‌هایی که پسوند لایت را یدک می‌کشند یک گوشی میان رده محسوب می‌شود. برخی از مشخصات گوشی عبارت‌اند از حافظه ۱۲۸ گیگابایتی، رم ۴ گیگی و چیپست کایرین ۷۱۰.

این برای اولین بار است که در یک نسخه لایت، سه دوربین عقب تعبیه شده. دوربین ۲۴ مگا پیکسلی، یک لنز زاویه عریض و حسگر ۲ مگا پیکسلی که وظیفه تشخیص عمق و فاصله تصویر را بر عهده دارد، ترکیب دوربین‌های هواوی را تشکیل می‌دهند. ناچ قطره‌ای که روی پنل LCD نصب شده نیز میزبان دوربین سلفی ۳۲ مگا پیکسلی است. نمایشگر این گوشی Full HD بوده و رزولوشن آن ( وضوح تصویر) ۲۳۱۲ * ۱۰۸۰ است که نسبت تصویری مابین ۱۹٫۵ و ۱۹٫۹ ارائه می‎دهد.

برای این گوشی شارژر سریع در نظر گرفته شده است اما حداکثر ولتاژ آن برخلاف پی ۳۰ که ۲۲٫۵ وات بوده، تنها ۱۸وات است. ظرفیت باتری دستگاه ۳۳۴۰ میلی‌آمپر است و از طریق یک درگاه USB-C شارژ می‌شود.

هم‌اکنون پی۳۰ لایت برای پیش‌فروش موجود است و به اولین کسانی که این دستگاه را از خرده‎فروشی‌های مشخصی که با هواوی همکاری دارند، تهیه کنند، یک بند۳ پرو هدیه داده می‌شود. این گوشی تنها در رنگ‌های آبی و مشکی موجود است و قیمت آن حدود ۳۰۰ دلار می‌باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.