سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به‌دنبال راه‌های جدید درآمدزایی است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

انتخابات دوره‌ی ششم هیئت‌مدیره و بازرس نظام صنفی رایانه‌ای (نصر)، اصلی‌ترین نهاد کشور در سامان‌دهی فعالیت‌های تجاری حوزه‌ی فناوری اطلاعات، از ۲۹ آبان تا ۱ آذر در تهران بر بستر بلاک‌چین برگزار شد. نتایج این انتخابات ۲ آذر اعلام و بر‌این‌اساس، حسین اسلامی رئیس هیئت‌مدیره‌ی دور ششم سازمان نظام صنفی کامپیوتر‌ای استان تهران انتخاب شد. اولین نشست خبری هیئت‌مدیره‌ی جدید سازمان نصر امروز ۸ دی آنلاین برگزار شد و در آن، چند عضو هیئت‌مدیره برنامه‌های خود در این دوره را شرح دادند.

حسین اسلامی حضور پرشور و پرحرارت در انتخابات امسال را نشان‌دهنده‌ی تحول درون‌صنفی دانست و افزود با حرکت جسورانه‌ی اعضای هیئت‌مدیره در دور پنجم، صنف آی‌تی به‌عنوان اولین صنف در کشور توانست انتخابات الکترونیکی را با موفقیت برگزار کند. رئیس هیئت‌مدیره‌ی دوره‌ی ششم سازمان نصر در سخنانش به تشکیل سه کارگروه اشاره کرد که عبارت‌اند از: «بودجه و درآمد» و «بازچیدمان کمیسیون‌ها» و «ایجاد تحول در ساختار سازمان».

در ادامه بخوانید:

اسلامی هدف کارگروه بودجه و درآمد را رفع مشکل جدی سازمان نصر در وضعیت درآمدی عنوان کرد. او گفت: «حجم زیادی از درآمد ما بر دریافت حق عضویت متمرکز است و متقابلا درصدی از این دریافت هم برای سازمان کشور مطابق قانون پرداخت می‌شود. قبلا هم همیشه این سؤال را از خودم می‌کردم که درمقابل این پرداخت چه دریافتی دارم؟»

به‌گفته‌ی اسلامی، کارگروه جدید تشکیل‌شده قصد دارد درآمدهای سازمان را متناسب با وضعیت روز کشور و تحولات حوزه IT ارتقا دهد و امکان ارائه‌ی خدمات متفاوت به اعضای خود را فراهم کند.

حسین اسلامی هدف کارگروه بازچیدمان کمیسیون‌ها را نزدیکی کمیسیون‌های تخصصی سازمان نصر به هیئت‌مدیره و رئیس سازمان و با یکدیگر عنوان کرد. درنهایت سومین کارگروه جدید به‌منظور ایجاد تحول در ساختار سازمان و رفع ابهامات قانون تشکیل شده است. رئیس هیئت‌مدیره‌ی سازمان نصر اظهار کرد که اساسنامه و دستورالعمل‌ها به بازنگری جدی نیاز دارند و کارگروه با جمع‌آوری پیشنهاد‌ها و ابهام‌ها در این زمینه، آن‌ها را با نگاه به تحول در دنیای IT به مجمع و شورای مرکزی ارائه می‌کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر