شرایط تیک‌تاک در واپسین روزهای دولت ترامپ

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،


دولت آمریکا خواهان تجدیدنظر درباره لغو ممنوعیت‌های وزارت بازرگانی درباره اپ تیک‌تاک است اما به نظر نمی‌رسد این پرونده در دولت ترامپ به نتیجه برسد.

به گزارش تک تایمز از مهر، دولت آمریکا روز گذشته خواستار تجدید نظر دستور قاضی دادگاه فدرال مبنی بر توقف اعمال محدودیت‌های وزرات بازرگانی بر اپلیکیشن تیک‌تاک شد.

دولت دونالد ترامپ دلیل اعمال محدودیت‌های مذکور علیه اپ چینی را وجود خطر علیه امنیت ملی اعلام کرده بود. این در حالی است که تیک تاک با وجود بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در آمریکا این اتهامات را رد می‌کند.

طبق دستور تحریم وزارت بازرگانی آمریکا سرویس های ارائه محتوا در آمریکا از ماه نوامبر اجازه میزبانی تیک‌تاک را نداشتند و به طور کلی تراکنش‌های مربوط به این شبکه اجتماعی نیز ممنوع می‌شد. علاوه بر آن طبق دستور اپل و گوگل نیز مجبور به حذف اپ تیک تاک از فروشگاه‌های خود می‌شدند، اما قاضی کارل نیکولز در ایالت واشنگتن این دستور را لغو کرد. در نتیجه وزارت بازرگانی آمریکا خواهان تجدید نظر در این باره است.

به گفته منابع آگاه احتمال اندکی وجود دارد که قبل از آنکه دونالد ترامپ کاخ سفید را ترک کند، سرنوشت ادامه فعالیت تیک‌تاک در آمریکا مشخص شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر