حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

پتنت جدید سامسونگ راه‌حل جدیدی را برای دوربین سلفی ارائه می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

برخلاف اپل که فعلا به بریدگی صفحه نمایش برای قرار دادن دوربین سلفی بسنده می‌کند، بسیاری از شرکت‌ها دنبال راه‌حلی هستند تا از شر چنین معضلی خلاص شوند. درحال حاضر، بهترین گزینه موجود دوربین سلفی حفره‌ای است که بسیاری از شرکت‌ها ازجمله سامسونگ در نمایشگر خود از آن استفاده می‌کند. البته گزینه دیگری مثل دوربین‌های پاپ‌آپ هم وجود دارد اما به‌دلیل جابجایی قطعه و ضد آب نبودن گوشی‌های دارای این دوربین، بعید است در بلندمدت محبوب باشد.

در همین راستا، شرکت‌های مختلف، مانند شیائومی و اوپو دوربین سلفی زیر نمایشگر را در دست تولید دارند. این نوع دوربین اگرچه هنوز در مراحل اولیه تولید است و به‌خوبی بقیه گزینه‌ها نیست ولی احتمالا یکی از گزینه‌های گوشی‌های آینده‌ای نزدیک است.

Samsung

اما سامسونگ، این غول دنیای فناوری، پتنت جدیدی را در تاریخ ۱۹ ژوئن ۲۰۲۰ ثبت کرده است که چندروز پیش متشر شد که ایده جدید سامسونگ برای دوربین سلفی را نشان می‌دهد.

سامسونگ در این پتنت یک نمایشگر فرعی متحرک داخلی را نشان می‌دهد که بین دوربین و نمایشگر خارجی قرار می‌گیرد. این بدان معنی است که نمایشگر به‌هنگام استفاده روی دوربین سلفی قرار می‌گیرد و در هنگام استفاده از دوربین کنار می‌رود. درنتیجه وقتی که دوربین درحال کار است می‌تواند با بهترین کیفیت ممکن عکس بگیرد.

Samsung

همان‌طور که قبلا اشاره شد، این امر باعث می‌شود که مکانیزم مکانیکی در داخل دستگاه وجود داشته باشد که باعث حواهد شد سامسونگ بتواند گوشی را ضد آب عرضه کند. به‌علاوه، از آن‌جایی که دوربین سلفی مخفی است، سامسونگ می‌تواند از فلش دوربین سلفی، لنزهای فوق عریض و فیس آی‌دی استفاده کند.

باید دید که آیا این پتنت و این نوع ساختار دوربین سلفی می‌تواند جایگزین دوربین‌های پاپ‌آپ شود یا خیر.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر