کوین بیس از توقف معاملات ریپل در صرافی خود خبر داد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

کوین بیس در بیانیه‌ای رسمی از توقف مبادلات توکن XRP در صرافی خود خبر داد. امروز، برخی مبادلات ریپل محدود شدند و از ۱۹ ژانویه ۲۰۲۱ (۳۰ دی ۱۳۹۹)، تمامی آن‌ها متوقف خواهند شدند. کوین بیس بزرگ‌ترین صرافی کریپتوکارنسی است و تعلیق مبادلات ریپل می‌تواند آینده‌ی این ارز دیجیتال را حتی پیش از نتیجه‌ی شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تهدید کند.

به‌گزارش رسانه‌ی ورج، هفته‌ی گذشته، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از ریپل، کریس لارسن، مدیرعامل سابق و بنیانگذار ریپل، بردلی گارلینگهاوس، مدیرعامل کنونی این شرکت شکایت و با متهم‌کردن آن‌ها اعلام کرد که با عرضه‌ی بدون مجوز اوراق بهادار توانسته‌اند ۱٫۳ میلیارد دلار درآمد کسب کنند.

امروز، کوین‌ بیس اعلام کرد در پی شکایت اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا علیه ریپل، تصمیم گرفته مبادلات توکن XRP را به حالت تعلیق درآورد. با توقف چنین مبادلاتی، کاربران نمی‌توانند XRP را مبادله‌ کنند؛ البته امکان واریز و برداشت کوین‌های ریپل از کیف‌پول آن وجود دارد.

در ادامه بخوانید:

مقام‌های SEC درباره‌ی ماهیت XRP ابزار نگرانی کرده‌اند. آن‌ها مدعی هستند ریپل اوراق بهادر محسوب می‌شود و با مجوز باید مبادله شود. این بدین‌معنا است که مدیرعامل قبلی و کنونی ریپل پیش از سرمایه‌گذاری افراد روی XRP، برای افشای اطلاعات ضروری بیشتر به آن‌ها مسئول هستند. برخلاف ادعای اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، ریپل ماهیت XRP را ارز دیجیتال اعلام می‌کند و بدین‌ترتیب، این نهاد قانونی نمی‌تواند آن را قضاوت کند.

ریپل سومین ارز دیجیتال باارزش دنیا بعد از بیت‌کوین و اتریم است. کوین بیس، معتبرترین صرافی ارز دیجیتال، تعلیق مبادلات ریپل را آغاز کرده است. علاوه‌بر کوین‌ بیس، صرافی‌های دیگر ازجمله Bitstamp و OK Coin به‌دنبال اقدام قانونی اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار، تصمیم گرفتند مبادلات ریپل را متوقف کنند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار با اعلام آغاز اقدامات قانونی علیه ریپل، آینده‌ی این ارز دیجیتال را تحت‌تأثیر قرار داده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر