حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

بوئینگ ۷۳۷ مکس پس از دو سال باردیگر به پرواز درخواهد آمد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پس از دو سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در سال‌های اخیر، تمامی استفاده‌کنندگان از این مدل تصمیم گرفتند تمامی پروازها با بوئینگ ۷۳۷ مکس را لغو کنند و دیگر از آن استفاده نکنند. این دو سقوط در اکتبر ۲۰۱۸ (اندونزی) و مارس ۲۰۱۹ (اتیوپی) رخ داد و به کشته‌شدن ۳۴۶ مسافر ختم شد.

حال رسانه‌ی معتبر CNN گزارشی منتشر کرده که براساس آن، سازمان FAA بار‌دیگر به هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس اجازه داده است پرواز کند. اولین پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس پس از دو سال، روز سه‌شنبه از مبدأ میامی به مقصد نیویورک خواهد بود. در دو سال گذشته، شرکت بوئینگ تغییرات گسترده‌ای روی مدل ۷۳۷ مکس اعمال کرده تا درنهایت اداره‌ی هوانوردی فدرال ایالات متحده‌ی آمریکا (FAA) ماه گذشته تغییرات اعمال‌شده را تأیید کند و باردیگر به بوئینگ ۷۳۷ مکس اجازه دهد پرواز کند.

بااین‌حال، بسیاری از شهروندان آمریکایی از پرواز با بوئینگ ۷۳۷ مکس می‌ترسند و حاضر نیستند با آن مسافرت کنند. چنین آماری را روئیترز با نظرسنجی از مردم آمریکا به‌دست آورده است که در آن، ۵۷ درصد از مشارکت‌کنندگان بی‌علاقگی خود به پرواز با بوئینگ ۷۳۷ مکس را اعلام کرده‌اند. ۳۷ درصد از مشارکت‌کنندگان نیز گفته‌اند پس از شش ماه پرواز موفق بوئینگ ۷۳۷ مکس حاضرند با آن مسافرت کنند.

آمار ثبت‌شده نشام می‌دهد تنها ۳۹ درصد از مشارکت‌کنندگان قبل از نظرسنجی از پیشینه‌ی پروازهای ناموفق بوئینگ ۷۳۷ مکس و سقوط آن در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ آگاه بودند. در‌هرصورت، مشخص نیست از پرواز روز سه‌شنبه چند صندلی رزرو شده است؛ اما وب‌سایت‌های فروش بلیت نشان می‌دهد یکی از کابین‌های اصلی همچنان خالی است و امکان خرید بلیت همچنان وجود دارد.

در ادامه بخوانید:

در‌حال‌حاضر، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در دنیا به پرواز مجدد هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس واکنشی نشان نداده‌اند و تنها در شرکت ائرومکزیکو در مکزیک و شرکت GOL در برزیل اعلام کرده‌اند که باردیگر بوئینگ ۷۳۷ مکس را به‌خدمت خواهند گرفت. بااین‌حال، می‌توان انتظار داشت پس از پروازهای موفق هواپیمای مذکور، بار‌دیگر از آن در شرکت‌های مختلف دنیا استفاده شود.

بوئینگ ۷۳۷ مکس مدل نسل‌چهارمی بوئینگ ۷۳۷ محسوب می‌شود که به موتورهای LEAP-B1 مجهز است و درمقایسه‌با مدل‌های پیشین از ۱ درصد احتراق بهتر بهره می‌برد. در زمان معرفی مدل نسل‌چهارمی، بوئینگ مدعی شده بود که تغییرات اعمال‌شده به بهبود ۱۴ درصدی عملکرد بوئینگ ۷۳۷ مکس درمقایسه‌با مدل‌های نسل‌سومی ختم شده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر