شباهت لوگوی Prepear با لوگوی Apple دردسرساز شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – اپل و پریپیر در حال مذاکره جهت حل مشکل مربوط به لوگوی Prepear هستند. طبق شکایت اپل، این لوگوی گلابی مانند، اثر تجاری مشابه با سیب گازخورده را تداعی می کند.

دو کمپانی اپل و پریپیر به تازگی وارد مذاکره جهت حل و فصل مشکل مربوط به لوگوی جدال برانگیز گلابی مانند اپلیکیشن برنامه ریزی وعده های غذایی Prepear شده اند. کمپانی کوپرتینویی بر این باور است که لوگوی Prepear شباهت بسیاری با آرم نمادین اپل دارد.

اپل در ماه اوت به طور رسمی به اپلیکیشن تجاری شرکت برنامه ریزی وعده های غذایی Super Healthy Kids به سبب استفاده از آرم گلابی ساده در اپلیکیشن Prepear اعتراض کرد. طبق گفته های اپل، لوگوی گلابی بسیار شبیه به لوگوی سیب گازخورده بوده و اثر تجاری مشابهی را در ذهن بیننده تداعی می کند.  

از طرف دیگر، Prepear اپل را به استفاده از تاکتیک قلدری متهم کرده که علاوه بر خسارت چند هزار دلاری، موجب اخراج حداقل یکی از کارمندان شده است. راسل منسون، یکی از بنیان گذاران و مسئولان پریپیر در پاسخ به شکایت اپل، دادخواستی مبنی بر نجات گلابی و خاتمه دادن به مخالفت تهاجمی اپل نسبت به لوگوی میوه ها را مطرح کرده است.

متن دادخواست به صورت ذیل است:

اپل با شروع اقدامات قانونی پرهزینه، به مخالف با کسب و کارهای کوچکی می پردازد که از لوگوهای مبتنی بر میوه جات استفاده می کنند، حتی اگر این لوگوها متفاوت با نماد سیب گازخورده بوده، یا زمینه تجاری آن ها بدون ربط با تجارت اپل باشد.

این دادخواست تا کنون حدود 270 هزار امضا را دریافت کرده است.

جدال بین کمپانی های اپل و پریپیر احتمالا به زودی به پایان خواهد رسید، چرا که این دو در حال مذاکره جهت حل و فصل مشکل لوگوی Prepear هستند و زمان دادخواه فعلا به تعلیق افتاده است. با این حال اگر مذاکره به جایی نرسد، شکایت اپل در تاریخ 23 ژانویه سال 2021 از سر گرفته می شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر