۱۰ اپلیکیشن محبوب در سال ۲۰۲۰

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سال ۲۰۲۰ نیز سرانجام با تمام پستی و بلندی‌هایش به پایان رسید و وارد سال میلادی جدیدی شده‌ایم؛ سالی که بیشتر مردم جهان، بیش از نیمی از سال را در قرنطینه خانگی ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا به سر بردند. از آنجایی پس از شیوع کرونا بیشتر مردم در خانه‌های خود ماندند، از کارهای تجاری گرفته تا فعالیت‌های تیمی همه آنلاین شده‌اند. در این زمان، اپلیکیشن های موبایل به عنوان یک همراه و همدم به کمک ما آمده‌اند تا بتوانیم این شرایط سخت را نیز پشت سر بگذاریم. از مراقبت‌های بهداشتی گرفته تا مواد غذایی یا اپلیکیشن های سرگرمی مختلف که باعث شدند این روزهای دشوار نیز به پایان برسند.

محبوب‌ترین اپلیکیشن ها در سال ۲۰۲۰ میلادی

طی این مدت، استفاده از برنامه‌های پرداخت دیجیتال همانند گوگل پی، Paytm و PhonePe سر به فلک کشیده است. از سوی دیگر، استفاده از اپلیکیشن های سرگرمی از جمله اپلیکیشن های اشتراک ویدیوی کوتاه و اپلیکیشن های شبکه‌های اجتماعی نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم ۱۰ اپلیکیشن محبوب و پرطرفدار در سال ۲۰۲۰ میلادی را به شما معرفی کنیم که البته با بیشتر آن‌ها آشنایی دارید یا حداقل، نامشان را شنیده‌اید.

اپلیکیشن تیک تاک

تیک تاک

تیک تاپ یک اپلیکیشن اشتراک ویدیوی کوتاه چینی است که توسط شرکت بایت دنس (ByteDance) توسعه یافته و پس از ادغام با سرویس musical.ly در آگوست ۲۰۱۸، تعداد کاربران آن رشد زیادی پیدا کرد. این اپلیکیشن با محبوبیت جهانی فزاینده‌ای به ویژه در روزهای قرنطینه خانگیِ بیشترِ مردم دنیا همراه شده است. TikTok بسیار سرگرم‌کننده است و باعث شده است که خیلی از کاربران هندی با استفاده از آن، کسب درآمد کنند. اگرچه در حال حاضر این اپلیکیشن در چند کشور مختلف از جمله هند ممنوع است، اما جایگاه نخست پردانلودترین اپلیکیشن ها در سال ۲۰۲۰ میلادی را به خود اختصاص داده و همین موضوع، نشان از اهمیت و موفقیت بالای آن دارد.

اپلیکیشن اینستاگرام

اینستاگرام

اینستاگرام یکی دیگر از اپلیکیشن های محبوب اشتراک عکس است که به شرکت فیسبوک تعلق دارد. اینستاگرام در حال حاضر با غلبه بر فیسبوک و توییتر، در صدر محبوب‌ترین پلتفرم‌های شبکه اجتماعی قرار دارد. این سرویس علاوه بر سرگرم کردن، نخستین انتخاب تولیدکنندگان محتوا برای نمایش استعداد‌هایشان است. اینستاگرام یکی از پلتفرم‌هایی است که به شما برای تبلیغ و ترویج برند یا کسب و کارتان کمک می‌کند. علاوه بر این، در سال ۲۰۲۰ میلادی ویژگی‌ها و امکانات جدیدی به این اپلیکیشن اضافه شد که دامنه فعالیت آن را گسترش داده است.

اینستاگرام ریلز یا Instagram Reels یکی از ویژگی‌های جدید اضافه شده به این پلتفرم است که رقیب اپلیکیشن تیک تاک محسوب می‌شود و در پی ممنوعیت استفاده از تیک تاک در برخی کشورها، برای کاربران اینستاگرام فعال شد. با استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند ویدیو یا آهنگ‌های خود را روی این پلتفرم به اشتراک بگذارند.

اپلیکیشن زوم

زوم

زوم / Zoom در حال حاضر یکی از پراستفاده‌ترین اپلیکیشن ها در سراسر جهان محسوب می‌شود که طی شش ماه گذشته، با استقبال بسیار زیادی از سوی کاربران و کسب و کارهای مختلف روبرو شده است. برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ فاصله اجتماعی در سراسر جهان، انجام کارهای شرکتی و اداری و حتی مطالعه از سرویس زوم استفاده می‌شود. تا آوریل ۲۰۲۰، تعداد کاربران فعال اپلیکیشن زوم از ۳۰۰ میلیون نفر عبور کرده است.

اپلیکیشن واتساپ

واتساپ

تا جولای ۲۰۲۰ میلادی، اپلیکیشن واتساپ / WhatsApp در صدر محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان موبایل قرار گرفته بود و بیش از ۲ میلیارد دفعه دانلود شده بود. البته تعداد زیادی از این ۲ میلیارد را کاربران غیرفعال از فیسبوک، اینستاگرام و کسانی که دیگر از این سرویس استفاده نمی‌کنند، تشکیل می‌دهند. واتساپ برای ایجاد ارتباط و صحبت با دوستان و آشنایان مورداستفاده قرار می‌گیرد و امکانات متعدد آن، حتی برای کسب و کارها نیز کاربردی است.

اپلیکیشن نتفلیکس

نتفلیکس

نتفلیکس سرویس مبتنی بر اشتراک است که در زمینه فعالیت خود، محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین پلتفرم محتوا محسوب می‌شود که کاربران می‌توانند در آن، به تماشای فیلم‌های سینمائی و سریال‌ها و حتی مستندهای جذاب بپردازند. نتفلیکس در صدر پلتفرم‌های استریم ویدیو قرار دارد و تعداد کاربران آن در دوران شیوع همه‌گیری کرونا افزایش قابل‌توجهی داشته است. تا آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی، تعداد کاربران نتفلیکس که از این سرویس اشتراک خریداری کرده‌اند به ۱۸۳ میلیون نفر رسیده بود.

اپلیکیشن فیسبوک

فیسبوک

فیسبوک راهی آسان برای ارتباط با مردم سراسر جهان به کاربران خود ارائه می‌دهد. به دلیل قرنطینه و محدودیت‌های ویژه کرونایی، بیشتر کسب و کارها به سمت آنلاین شدن رفتند و اینک می‌توانید به راحتی محصولات خود را به شکلی مستقیم در فیسبوک به فروش برسانید.

اپلیکیشن آمازون

آمازون

آمازون یکی از پراستفاده‌ترین اپلیکیشن های سال ۲۰۲۰ میلادی به حساب می‌آید که علاوه بر ارائه خدمات متنوع، به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا کسب و کار خود را از طریق «Amazon Seller» گسترش دهند. سرویس ویدیویی «آمازون پرایم» که رقیب نتفلیکس محسوب می‌شود نیز یکی دیگر از پلتفرم‌های استریم ویدیوی محبوب در سراسر جهان است. علاوه بر این، بخش «Amazon Pantry» نیز در تهیه مواد غذایی و محصولات خانگی به علاقه‌مندان کمک می‌کند.

اپلیکیشن گوگل میت

گوگل میت

گوگل میت که جایگزین و رقیبی برای اپلیکیشن زوم محسوب می‌شود، یکی از برترین اپلیکیشن های ویدیو کنفرانس در دنیاست که محبوبیت زیادی پیدا کرده است. به خاطر شیوع ویروس کرونا همه کارها از خانه (دورکاری) صورت می‌گیرد و سرویس‌هایی که به این شرایط کمک می‌کنند، بیشترین رشد را در سال ۲۰۲۰ میلادی داشته‌اند. پلتفرم Google Meet نیز این قاعده مستثنی نیست.

اپلیکیشن فیسبوک مسنجر

فیسبوک مسنجر

فیسبوک مسنجر / Facebook Messenger یک اپلیکیشن پیام‌رسان محبوب است که جایگزینی برای واتساپ و اینستاگرام محسوب می‌شود و کاربران زیادی در سراسر جهان دارد. همچنین فیسبوک اخیراً ویژگی‌های جدیدی برای اپلیکیشن خود معرفی کرده که شامل حالت Vanish، تماشای دسته‌جمعی و… می‌شود.

اپلیکیشن یوتیوب

یوتیوب

یوتیوب دومین پلتفرم پربازدید در جهان و محبوب‌ترین پلتفرم اشتراک ویدیو برای همه تولیدکنندگان محتوا محسوب می‌شود که به آن‌ها کمک می‌کند استعداد خود را نشان دهند و از این راه، کسب درآمد کنند.

علاوه بر ۱۰ اپلیکیشن معرفی شده در بالا، اپلیکیشن های کاربردی متعددی وجود دارند که باعث می‌شوند انجام کارهای روزانه بیش از پیش ساده‌تر شود و بتوان شرایط بوجود آمده از همه‌گیری کرونا را تحمل کرد. اپلیکیشن های محبوب و پراستفاده شما چیست؟ خوشحال می‌شویم اگر فهرست محبوب‌ترین اپلیکیشن های خود در سال گذشته میلادی را با ما و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر