نقد و بررسی سامسونگ گلگسی بادز

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،



جای هیچ انکاری نیست که هندزفری‌های بی‌سیم بسیار عالی هستند. آنها سبک، کوچک و عاری از سیم‌های دست و پا گیر هستند و این باعث آزادی و راحتی می‌شود که در گذشته تنها می‌توانستیم رویای آن را داشته باشیم.

سامسونگ در سال ۲۰۱۶ و با عرضه Gear IconX خود را وارد این عرصه کرد، هندزفری‌هایی که که خیره کننده بودند، اما در بسیاری از موارد مانند عمر باتری کاستی‌هایی داشتند. نسل دوم هندزفری‌های IconX در سال ۲۰۱۸ عمر باتری طولانی‌تری داشت اما به طور کلی، آنها هنوز هم یک محصول قابل توجه به شمار نمی‌رفتند.

اما در چند هفته گذشته، ما درحال آزمایش نسل سوم هندزفری‌های بی‌سیم سامسونگ بودیم، گلکسی بادز. آیا این محصول بهترین تلاش سامسونگ در این زمینه تا به امروز بوده است؟ و آیا می‌توان آن‌ها را جایگزین قابل توجهی برای برندهای معتبر شناخته شده در نظر گرفت؟ زمان برای پاسخ به این سوالات فرا رسیده است! در ادامه با تک تایمز همراه باشید.

طراحی و راحتی

سامسونگ با گلکسی بادز نیز از همان فرمول آشنا پیروی می‌کند. این هندزفری از نوع درون گوشی است و برای قرارگیری در جای خود نیاز به یک چرخش کوچک دارد. سرهای لاستیکی که درون گوش قرار می‌گیرند قابل تعویض هستند و درون جعبه نیز سه اندازه مختلف از آن‌ها برای استفاده کاربران تعبیه شده است. پیدا کردن سایز مناسب برای گوشتان بسیار مهم است، چراکه نه تنها بر روی راحتی استفاده تاثیر می‌گذارد، بلکه باعث می‌شود که صدا نیز بهتر باشد. در طرف مقابل، بال‌های لاستیکی به آرامی به گوش‌های شما فشار می‌آورند و اصطکاک بیشتری را ارائه می‌دهند. این مورد نیز قابل تعویض است و شما چندین اندازه مختلف را در جعبه این هندزفری پیدا خواهید کرد.

در طول آزمایشات، ما هرگز احساسی مبنی بر افتادن گلکسی بادز از گوش‌هایمان نداشتیم. آن‌ها بسیار سبک هستند و در استفاده بلند مدت و چند ساعته از آن‌ها اصلا احساس ناراحتی نخواهید داشت. با این حال، در حین انجام فعالیت‌های شدید مانند دویدن، وجود آن‌ها روی گوش‌هایتان را بیشتر احساس خواهید کرد. گلکسی بادز را نمی‌توان بهترین هندزفری بی‌سیم برای محیط خارجی یا ورزش کردن دانست، چراکه دارای مقاومت بالایی در برابر آب نیستند.

گلکسی باد در سه رنگ موجود است: مشکی، سفید و نوعی رنگ زرد روشن که مردم حتی می‌توانند از فاصله دور نیز آن را تشخیص دهند. ما همچنین متوجه شده‌ایم که مدل سفید بازتاب نور بسیار جالبی درست مانند آنچه که در گلکسی S10 پلاس دیده بودیم را ارائه می‌کند. بنابراین ست کردن این دو دستگاه با هم بسیار جالب خواهد بود.

هنگامی در حال استفاده از این هندزفری‌ها نباشید، می‌توانید سامسونگ گلکسی بادز را در کیس قرصی شکل آن قرار دهید که همچنین با وجود باتری داخلی به عنوان یک شارژر نیز عمل خواهد کرد. گوشی‌ها با کمک آهنرباهایی به مکان‌های خود متصل می‌شوند، که امکان قرارگیری نامناسب آن‌ها بدون اتصال به درگاه شارژشان را از بین می‌برد، معضلی که در IconX سال گذشته شاهد آن بودیم. کیس گلکسی بادها بزرگتر از ایرپادهای اپل است، اما از بسیاری از رقبای خود از سایر برندها کوچکتر می‌باشد. این کیس را می‌توانید به راحتی داخل جیب سکه در شلوار جین خود جای دهید.

ارتباطات

جای هیچ شکی نیست که گلکسی بادز عملکردی ایده‌آل را با گوشی‌های گلکسی سامسونگ ارائه می‌دهند، ما نیز برای آزمایشاتمان آن‌ها را با گلکسی اس۱۰ پلاس جفت کردیم. جفت‌سازی بسیار سریع بود و به محض اینکه در کیس گلکسی بادز را باز کردیم، گوشی گلکسی متوجه قرارگیری آن در محدوده شد و با پیغامی از ما پرسید که آیا قصد جفت سازی گوشی با گلکسی بادز را داریم یا خیر.

محدوده بلوتوث ۵٫۰ در این گجت عالی است و تا فاصله ۱۲۰ فوت (۳۷ متر) را در فضای باز پشتیبانی می‌کند. همچنین سیگنال آن به اندازه کافی قوی است که حداقل از یک دیوار آجری عبور کند، بنابراین موسیقی یا تماس شما بدون وقفه باقی خواهد ماند، حتی اگر شما در اتاق دیگری باشید. اما هنگامی که آن‌را به لپ تاپ که تنها از بلوتوث ۴٫۱ قدیمی‌تر پشتیبانی می‌کند متصل کردیم، محدوده گلکسی بادها در یک اتاق باز تنها در حدود ۲۰ فوت بود.

اگر در مورد این کنجکاو هستید که آیا می‌توان گلکسی بادز را با گوشی‌های غیر از گلکسی سامسونگ نیز استفاده کرد یا خیر، باید بگوییم که بله می‌شود، با این حال، در سایر دستگاه‌های اندرویدی برای دسترسی به تنظیمات و ویژگی‌های پیشرفته مانند صدای فراگیر (Ambient Sound)، باید ابتدا یک برنامه جانبی را دانلود کنید. این تنظیمات به دلیل عدم وجود برنامه آن برای آیفون‌ها قابل دسترسی نیستند، اما به غیر از آن، گلکسی بادز را می‌توان به طور معمول با گوشی‌های اپل نیز استفاده کرد.

عملکرد و کنترل

برنامه Android Wearable چیزی است که شما برای دسترسی به ویژگی‌هایی مانند صدای فراگیر به آن نیاز خواهید داشت. این ویژگی همانطور که از نامش پیداست، از میکروفن‌های ساخته شده درون گلکسی بادز استفاده می‌کند تا صدای محیط اطراف را از بین ببرد، که یک ویژگی مفید در هنگام مکالمه در حین عبور از خیابان به شمار می‌‌رود. حداقل در نظریه که اینطور است.

متاسفانه استفاده از صدای فراگیر بهترین تجربه ممکن را ارائه نمی‌دهد. در واقع هنگامی که این ویژگی را روشن کنید، به ندرت صدای اطراف را در هنگام پخش موسیقی خواهید شنید اما در حین راه رفتن در خیابان، صدای‌های بلندتر مانند بوق خودروها کاملا ملموس هستند. شما می‌توانید با قرار دادن انگشت خود و لمس طولانی هر یک از بادها، صدای فراگیر را به طور موقت فعال کنید. این کار اجازه می‌دهد که صدای فردی که درحال حرف زدن با شما است را بشنوید، اما هنگامی که خودتان نیز بخواهید صحبت کنید، صدایتان را درون سر خود احساس خواهید کرد که حسی مانند گذاشتن انگشتانتان در گوش در هنگام صحبت کردن را ایجاد می‌کند.

کناره‌های گلکسی بادز حساس به لمس هستند: تک ضربه، آهنگ را متوقف می‌کند، دو ضربه به آهنگ بعدی رفته و سه ضربه نیز آهنگ قبلی را پخش می‌کند. البته، درست است که داشتن اینگونه کنترل‌ها بهتر از نداشتن آن است، اما کیفیت کنترل گلکسی بادز سامسونگ خیلی تا بی نقص بودن فاصله دارد. برخی مواقع یک ضربه دوگانه به عنوان یک ضربه شناسایی می‌شود و در برخی مواقع یک ضربه حتی شناسایی نخواهد شد، مگر اینکه شما بسیار دقیق و قاطعانه گلکسی باد را لمس کرده باشید. همچنین باید یادآور شویم که ضربه زدن روی گلکسی بادها بسیار ناخوشایند است و درست مانند این است که در حال کوبیدن روی پرده گوش خود باشید.

همانطور که در بالا ذکر کردیم شما قابلیت کنترل از طریق لمس طولانی را نیز دارا می‌باشید که برای فعال کردن صدای فراگیر استفاده می‌شود، اما شما همچنین می‌توانید آن را برای کنترل حجم صدا یا فعال سازی دستیارهای صوتی مانند بیکسبی یا دستیار گوگل تنظیم کنید. لازم به ذکر است که شما نمی‌توانید به طور همزمان از لمس طولانی برای کنترل حجم صدا و فعال سازی صدای فراگیر یا دستیار صوتی استفاده کنید و تنها قادر به تنظیم یکی از آن‌ها خواهید بود.

کیفیت صدا

سامسونگ گلکسی بادز صدای خوبی دارد اما به طور کلی برای موسیقی دوستان گزینه مطلوبی به شمار نمی‌رود و کیفیت صدایی که ارائه می‌دهند به همان خوبی هدست سیمی همراه با گلکسی S10 نیست، اما گلکسی بادز می‌تواند انتظارات بیشتر کاربرانش را برآورده کند. اگر حجم صدا را تا آخر بالا ببرید کمی غیر قابل تحمل خواهد بود، اما ما هرگز نیازی به بالا بردن صدا تا حداکثر نداشتیم. نت‌های باس به خوبی تعریف شده است، اما نه به شکل غالب. صداهای اوج می‌توانست واضح‌تر باشد، اما به هر حال کاملا قابل تشخیص هستند. پنج اکولایزر از پیش تنظیم شده نیز وجود دارد، اما به نظر ما تنها گزینه صدای پویا ارزش استفاده را داراست.

گلکسی بادز از پس تماس‌های تلفنی نیز بر می‌آید و ما هیچ شکایتی در مورد نحوه عملکرد آن‌ها در این زمینه نداریم. میکروفن‌های گلکسی بادز می‌توانند صدای کاربر را به خوبی دریافت کنند، بنابراین شخص مقابل هیچ مشکلی در مورد کیفیت صدای شما نخواهد داشت.

در هنگام تماشای ویدئو، صدای گلکسی بادها دچار لگ نمی‌شود یا حداقل میزان لگ و تاخیر آن زیاد نیست. با این حال، هنگام بازی‌ها کاملا عقب افتادن صدا نسبت به تصویر را احساس خواهید کرد.

عمر باتری

سامسونگ ادعا می‌کند که شارژ گلکسی بادز می‌تواند تا شش ساعت با یک بار شارژ دوام بیاورد و باتری داخلی کیس حمل آن نیز می‌تواند این میزان را حتی بیشتر کند. البته، عمر باتری شما بسته به میزان استفاده و تعداد دفعات روشن کردن صدای فراگیر، متفاوت خواهد بود، اما با توجه به تجربه ما شما می‌توانید حداقل ۵ ساعت زمان برای گوش دادن طریق گلکسی بادها را تجربه کنید.

یک مورد شگفت انگیز در مورد گلکسی بادز سامسونگ این است که می‌توان کیس آن را به صورت بی‌سیم و از طریق هر شارژر بی‌سیم Qi سازگار و یا با استفاده از ویژگی جدید Wireless PowerShare موجود در گلکسی S10 شارژ کرد. اگر شارژ کیس و خود گلکسی بادز به طور کامل تخلیه شده باشد، یک شارژ کامل بی‌سیم از طریق گلکسی S10 کمتر از سه ساعت به طول خواهد انجامید و زمان ۴۰ دقیقه برای رسیدن به ۳۰٪ شارژ کافی خواهد بود.

جمع بندی

در حالی که هندزفری‌های بی‌سیم قبلی سامسونگ با ویژگی‌های نظیر نظارت بر ضربان قلب عرضه شدند که اکثر مردم در چنین محصولاتی به دنبال آن نیستند، گلکسی بادز سامسونگ به اصول اولیه پایبند مانده است. آنها یک محصول مناسب هستند که برای کاربران سامسونگ گلکسی طراحی شده‌اند تا به راحتی به آهنگ‌های مورد علاقه خود گوش دهند. آن‌ها ظاهر خوبی دارند، مدت زمان بیشتری با هر با شارژ قابل استفاده بوده و دارای محدود عالی بلوتوث ۵٫۰ هستند. کیفیت صوتی می‌توانست بهتر باشد، اما با این حال برای اکثر مردم به اندازه کافی مناسب است و برای یک جفت هدست بی‌سیم که قیمت آن ۱۳۰ دلار است کیفیتی قابل قبول به شمار می‌رود.

اما آیا انتخاب مناسبی از میان برندهای دیگر است؟ مطمئنا، به ویژه اگر شما صاحب یک گوشی گلکسی نیز باشید. با این حال، ما این را به کاربران آیفون توصیه نمی‌کنیم، چراکه با محدودیت در دسترسی به ویژگی‌های پیشرفته و تنظیمات آن روبرو خواهند شد.

نکات مثبت

  • محدوده قابل توجه اتصال و کیفیت اتصال بی‌سیم قوی

  • راحت و سبک

  • عمر باتری مناسب

  • قابلیت شارژ بی‌سیم کیس

نکات منفی

  • عملکرد ضعیف کنترل‌های لمسی

  • ویژگی صدای فراگیر می‌توانست بهتر باشد

  • سطح پایین مقاومت در برابر آب

امتیاز ما از ۱۰ : ۷٫۵

نظر شما در مورد گلکسی بادز چیست؟ دیدگاه‌های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.