مدیر عامل فولکس واگن از برنامه ویژه برای غلبه بر تسلا خبر داد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اگر رویدادهای خودرویی را در سراسر جهان دنبال کرده باشید، می‌دانید که فولکس‌واگن به‌تازگی رویدادی به نام پاور دی (Power Day) داشته است. به گزارش insideevs، این رویداد به‌نوعی «روز باتری» تسلا را به یاد می‌آورد که اواخر سال گذشته برگزار شد. پیش از این چند مقاله درباره‌ی رویداد Power Day فولکس‌واگن نوشته و منتشر شده است که به‌طور کامل جزئیات مربوط به برنامه‌های آینده فولکس‌واگن را در زمینه‌ی خودروی الکتریکی شرح می‌دهند.

هربرت دیس مدیرعامل فولکس‌واگن / volkswagen در کنار خودروی برقی

با این اوصاف، قرار نیست جزئیات ارائه‌شده توسط فولکس‌واگن را در هنگام مراسم دوباره تجزیه و تحلیل کنیم. ما در این مطلب قصد نداریم دوباره آنچه ایلان ماسک و شرکت تسلا در روز باتری در سپتامبر ۲۰۲۰ گفته‌اند برای شما بازگو کنیم. در عوض قصد داریم درباره‌ی نحوه‌‌ی واکنش رسانه‌ها و بازارهای مالی در برابر چنین رویدادهایی کمی روشن‌تر صحبت کنیم. یکی از دو طرف موضوع، خودروساز قدیمی آلمانی و در مقابل تسلا قرار دارد که طی سال‌های گذشته رشد چشمگیری را تجربه کرده است.

رویداد روز باتری تسلا بسیار مورد انتظار بود. به‌حدی که ایلان ماسک اندکی قبل از این رویداد توئیت‌هایی را منتشر کرد و به هواداران، رسانه‌ها و بازار مالی این خبر را داد که اگرچه این برنامه‌ها و اعلامیه‌ها رخداد بسیار مهمی به‌حساب می‌آیند؛ اما به هیچ وجه مربوط به زمان حال نمی‌شوند. در عوض، تسلا برنامه‌های خود را در زمینه‌ی باتری خودروی الکتریکی برای آینده ارائه داد. خیلی ناراحت‌کننده است…

رویداد «روز باتری» بسیار جذاب بود و تسلا همه را به سمت خود جذب کرد. جالب این است که حتی اگر سال‌ها گذشت تا تسلا توانست چنین برنامه‌ای را اجرا کند، واکنش‌های منفی تقریباً بلافاصله پس از روز برگزاری مراسم آغاز شد. هنوز سهام این شرکت در بورس هیچ تغییر و سود چشمگیری نداشت و رسانه‌ها پر از تیترهای ناامیدکننده شدند.

با سرعت به جلو حرکت می‌کنیم و به زمان حال می‌آییم و مشاهده می‌کنیم که تیترهای «فولکس‌واگن تاج تسلا را می‌دزدد» یا «فولکس‌واگن قصد دارد از تسلا پیشی بگیرد» رسانه‌های مختلف را پر کرده‌اند. اگرچه اعتراف می‌کنیم فولکس‌واگن دارای اندازه و پایه مالی بزرگی است تا درنهایت صنعت خودروی الکتریکی را تحت سلطه‌ی خود درآورد و حتی در آینده از تسلا پیشی بگیرد، برنامه‌های این شرکت نیز فقط برای زمان آینده است.

ایلان ماسک

فولکس‌واگن، مشابه تسلا برنامه‌هایی برای آینده دارد. این شرکت رویدادی برگزار کرد که در آن به تبلیغ آن‌چه در آینده رخ خواهد داد و اینکه چگونه برنامه‌ها به موفقیت منجر خواهد شد، پرداخت. به نظر می‌رسد رسانه‌ها و وال استریت کاملاً تحت تأثیر تیتر «قاتل تسلا» در آینده قرار گرفته‌اند.

در ادامه بخوانید:

ما دوست داریم تسلا و فولکس‌واگن هر دو موفق شوند. ما همچنین معتقدیم اگر یک خودروساز کهنه‌کار وجود داشته باشد که در مسیر پیشرفت باشد و بتواند این کار را به‌درستی انجام دهد، آن گزینه قطعا فولکس‌واگن است. هربرت دیس، مدیرعامل گروه فولکس‌واگن، اعتبار تسلا را می‌پذیرد و نمی‌ترسد علناً اعلام کند که برخی کارهایش را از تسلا تقلید می‌کند یا الهام می‌گیرد. در این زمینه تقصیر دیس یا ماسک نیست و دنیای رقابت چنین قواعدی دارد.

ما فقط به این نکته اشاره می‌کنیم که رسانه‌ها به‌طور متفاوتی با شرکت‌ها و اطلاعیه‌های مختلف برخورد می‌کنند. به نظر می‌رسد این یک قانون است که برای دریافت کلیک و بازدید بیشتر، بهتر است تسلا را هنگامی که رویدادی برای برگزاری دارد، تحقیر کنیم. بعد درباره‌ی رویداد شرکت رقیب خشنود شوید و در عین حال مطمئن شوید که تسلا را در تیتر اصلی قرار می‌دهید. شما در این زمینه چه فکر می‌کنید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر

برچسب ها

نوشته های مشابه

بستن