حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

چالش‌های برگزاری مسابقه ۲۴ ساعته لمانز با ابرخودروهای مدرن

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

به‌زودی کلاس LMP1 در مسابقات لمانز حذف می‌شود و جای خود را به ابرخودروها می‌دهد. در این مطلب به چالش‌های برگزاری این کلاس می‌پردازیم.

چندی قبل اولین مرحله از مسابقات استقامتی WEC به مسافت ۱۰۰۰ مایل در پیست سبرینگ آمریکا برگزار شد. مسابقه ۲۴ساعته لمانز که یکی از مهم‌ترین نبردهای فصل WEC است، ماه ژوئن برگزار خواهد شد و اکنون گمانه‌زنی‌ها در رابطه با آینده این مسابقه به اوج خود رسیده است. این روزها مسابقات WEC در کلاس LMP1 با مشکل جدی عدم هیجان و رقابت مواجه شده و می‌توان تویوتا را قهرمان بلامنازع این کلاس دانست. با وجود اینکه رقابت‌ در کلاس LMP1 با حضور تیم‌هایی همچون آئودی، پورشه و تویوتا بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ با هیجان خاصی دنبال می‌شد، اما با خروج این تیم ها از کلاس LMP1، اکنون هیچ تیمی به‌صورت جدی تویوتا را تهدید نمی‌کند.

تویوتا لمانز

مسابقه لمانز امسال هم با رقابت جدی دو خودرو تویوتا دنبال می‌شود. جایی که فرناندو آلونسو به همراه کازوکی ناکاجیما و سباستین بوئمی با دیگر خودرو تیم رقابت خواهند کرد. اما اکنون بزرگ‌ترین سوالات در رابطه با آینده این مسابقه پرطرفدار و باسابقه در ذهن طرفداران اتومبیلرانی نقش بسته است. با تصویب قوانین جدید برای این مسابقه مبنی بر حذف کلاس LMP1 و برگزاری کلاس ابرخودروها به‌جای آن، تیم برگزاری مسابقه لمانز هم با مشکلات جدی مواجه شده است.

آئودی لمانز

مسئولان برگزاری موظف هستند تا در بازه زمانی ۱۸ ماهه قوانین جدید را پیاده‌سازی کنند که در این زمان دو فصل جداگانه برگزار خواهد شد. ایده اصلی این قوانین در ماه دسامبر سال گذشته شکل گرفت؛ جایی که مسئولان فدراسیون جهانی FIA تصمیم به برگزاری کلاس جدیدی با شرکت ابرخودروها گرفتند. با حضور نسخه‌های مسابقه‌ای ابرخودرو‌های شهری در مسابقه لمانز، لزوم تعادل قدرت میان خودروها و یکسان‌سازی مصنوعی برای افزایش رقابت‌پذیری بیشتر به چشم می‌آید. اما قوانین کلاس جدید ابرخودرو‌ها بسیار هوشمندانه وضع شده و با درنظرگرفتن محدودیت‌هایی همچون حداکثر نیروی روبه پایین و حداقل درگ و محدودیت قدرت موتور و تقسیم وزن، دیگر نیازی به تعادل قدرت (BoP) حس نخواهد شد.

Lemans / لمانز

مقاله‌های مرتبط:

همچنین احتمالاً هزینه نگه‌داری تیم‌ها به میزان ۱۷ میلیون پوند محدود خواهد شد که نسبت به هزینه کلاس LMP1 کاهش چشمگیری خواهد داشت. اما شرکت‌هایی همچون مک‌لارن، فراری و استون مارتین با معرفی ابرخودرو‌های شهری جدید، شانس زیادی برای حضور در فهرست این کلاس خواهند داشت. 

با تغییر قوانین، احتمال برخورد میان خودروهای دو کلاس ابرخودرو‌ها و LMP2 کاهش خواهد یافت. همانظور که در متن گفتیم، برگزاری مسابقه لمانز فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ با چالش‌های گوناگونی مواجه است. اما قوانین به نحوی وضع شده است که مانع از ایجاد اخلال در برگزاری مسابقه ۲۴ ساعته لمانز شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.