شیائومی لوگوی خود را تغییر داد؛ آیا تغییر به خصوصی احساس می کنید؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت‌های فناوری در دنیا در حال پیشرفت هستند و شیائومی نیز از این قضیه مستثنی نیست. این شرکت، بعد از رونمایی از گوشی جدید می میکس فولد، از لوگوی جدید خود نیز رونمایی کرد و حدود ۲۰ دقیقه در مورد آن توضیح داد، که در واقع تنها تغییر فقط تبدیل طراحی مربعی آیکون به…، خب، مربره (Squircle) یا همان مربع+دایره می‌باشد.

البته باید گفت حتی شیائومی هم از این تغییر الکی لوگو مطلع است، زیرا مدیرعامل شرکت، لی جون، در رویداد امروز گفت که آیا از این تغییر جزئی ناامید شده‌اید که ما فقط قاب همان لوگوی قدیکی را عوض کردیم؟ خب، لی جون بیان کرد که فقط قابل لوگو گردتر نشده است بلکه روحیه داخلی این لوگو مانند برند نیز تغییر می‌کند!

این شرکت در ادامه خاطرنشان کرد که شکل جدید لوگو را می‌توان با استفاده از معادلات ریاضی توصیف کرد و برای انتخاب شکل مناسب، زمان زیادی صرف شد (از سال ۲۰۱۷). در تصویر زیر می‌توانید چند عدد از انتخاب‌های پیش روی شیائومی قبل از تغییر لوگو را ببینید.

درست است که این اقدام شیائومی اندکی خنده‌دار است، اما این حرکت فقط مرتبط با لوگوی شرکت است. در واقع این تغییر لوگو برای اکثر شرکت‌های بزرگ فناوری، مانند سامسونگ، مایکروسافت و اپل (که یکه‌تاز است) اتفاق افتاده بود. همان‌طور که لی توضیح داد، آرم جدید بخشی از هویت جدید شیائومی است که توسط کنیا هارا (Kenya Hara)، طراح مشهور ژاپنی نظارت شده است. هارا در گفتگویی گفت:

لوگوی دید شرکت یک طراحی ساده مجدد نیست، بلکه یک جمع‌بندی از روح درونی شیائومی است. این طرح بازتاب مفهوم «زنده» است.

 بنابراین، اگر با توجه به میلیون‌ها دلار پولی که برای طرح جدید لوگوی جدید انجام شد، احساس می‌کنید از ناامید هستید، اشتباه کرده‌اید، زیرا این کار بی‌احترامی به هویت شیائومی است!

منبع: The Verge

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر

نوشته های مشابه

بستن